Data
28 de October de 2018

Metrovalencia compte ja amb obertura i tancament centralitzat en 16 edificis d’estacions de superfície

En el present any s’ha actuat en Almàssera, Meliana, Foios i Albalat dels Sorells, que s’unixen als dos immobles en 2014 i els 10 en 2016
 
Les portes s’obrin i es tanquen a una hora programada, i la il·luminació de vestíbuls i andanes s’activa de forma automàtica

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) compte ja amb l’obertura i tancament centralitzat i el control de la il·luminació de vestíbuls i andanes dels edificis de 16 estacions en superfície de la xarxa de Metrovalencia
 
En el present any, s’ha actuat en els immobles d’Almàssera, Meliana, Foios i Albalat dels Sorells, totes elles de la Línia 3 de Metrovalencia (Rafelbunyol-Aeroport).
 
L’empresa pública ja va posar en servici este sistema en els edificis de La Canyada i Museros en 2014 i a Villanueva de Castellón, Alberic, Llíria, Benaguasil 2n, Rafelbunyol, l’Eliana, l’Alcúdia, Alginet, Bétera, i Massamagrell en 2016. La inversió global ha sigut de 390.029 euros, IVA inclòs.
 
D’esta manera, tant la porta automàtica com les il·luminacions indicades poden ser controlades des de la pròpia estació o des de la seu de FGV en València Sud, bé directament per l’operador de Telecomandament situat En El Lloc de Comandament les 24 hores del dia, bé a través de les rutines horàries programades.
 
A l’hora programada s’obri la porta de vestíbul de l’estació i el sistema decidix, en funció de la lluminositat ambiental, si ha d’activar l’enllumenat en andana i vestíbul. També a l’hora programada per al tancament, baixa la porta automàtica i s’apaguen les llums de l’estació.
 
Com a funcionalitats addicionals, si durant el procés de tancament es detecta alguna presència dins del vestíbul (una persona que no ha eixit a temps i ha quedat atrapada), no es tanca l’estació i s’avisa a l’operador de Telecomandament.
 
A més, en cas d’estar tancat el vestíbul i detectar-se presència dins del mateix, s’encenen les llums de manera automàtica per a poder visualitzar a través de les cambres del vestíbul què ha passat i qui es troba en les instal·lacions després de l’hora prevista. L’existència d’interfonos en l’interior de l’edifici de l’estació garantix la comunicació entre la persona que haja pogut quedar tancada i els agents del Lloc de Comandament.
 
Des del punt de vista de la instal·lació de les estacions, es renova el Quadro General de Baixa Tensió, s’incorpora una porta automàtica enrotllable amb detecció de pas i d’atrapamiento, es dota tant a les andanes com al vestíbul de sensors fotomètrics per al control lumínic, s’instal·la un detector volumètric per a presència en vestíbul i s’implementa una botonera de control dins de la taquilla per al comandament manual, tant de la porta com dels enllumenats.
 
Les dites instal·lacions suposen una millora en l’operativitat dels sistemes de les estacions, ja que permet, de manera automàtica, poder actuar sobre la porta de vestíbul i enllumenat.
 
A més, l’operador de Telecomandament té una visió instantània de l’estat dels sistemes, al mateix temps que de les seues alarmes, la qual cosa reduïx els temps de tasques de reparació i manteniment. Finalment, l’existència d’un sistema de control d’enllumenat, que s’encén o apaga en funció de la lluminositat ambiental, permet aprofitar al màxim la llum diürna, la qual cosa es traduïx en un estalvi energètic.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...