Data
17 de March de 2024

Metrovalencia incorpora 120 nous agents d’estacions per a reforçar el servici d’atenció al client durant Falles

  • El personal temporal realitzarà labors d’informació i atenció als usuaris en les estacions i parades
  • Els vigilants de seguretat incrementaran en un centenar els seus efectius respecte a una jornada normal, amb 27.000 hores regulars i especials

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha anat incorporat progressivament des del primer cap de setmana de Falles a 120 nous agents d’estació per a prestar servici en la xarxa de Metrovalencia durant la celebració de les festes.

Este personal, amb contractes temporals, ha sigut seleccionat de la Borsa de Treball d’Atenció al Client de l’empresa pública, després de superar les proves competencials pertinents. Dels 120 nous treballadors, 80 han sigut destinats a les línies de metro (L1, L2, L3, L5, L7 i L9) i 40 a les de tramvia (4, 6, 8 i 10).

Els agents d’estacions van iniciar el curs de formació a la fi de febrer, en el qual se’ls va informar sobre les particularitats de les tasques a realitzar en estos dies, i ja estan desenvolupant la feina de casa en els seus llocs de treball.

Amb estes contractacions temporals, FGV reforça el servici d’atenció al client que presta estos dies, davant la major afluència d’usuaris prevista en les estacions de metro i en les parades de tramvia.

En torns de demà, vesprada o nit, els 120 contractats, realitzen labors d’informació i atenció al client en estacions, preferentment en els vestíbuls, i si és necessari en les andanes, tant en els servicis ordinaris com extraordinaris que l’empresa pública programa per a les Falles en els dies assenyalats.

Reforços en seguretat

D’altra banda, FGV ha incrementat en un centenar els seus efectius de vigilants de seguretat durant els principals dies de Falles i els dos fins de setmanes anteriors respecte a una jornada laboral ordinària.

En concret, s’han programat 18.776 hores regulars i 8.942 hores especials que faran en total 27.718 hores de vigilància perquè els servicis planificats durant les Falles es desenvolupen amb la màxima normalitat possible, tant en el metro com en el tramvia.

L’empresa pública ha tingut en compte les previsions existents este any d’una gran afluència d’usuaris en Metrovalencia i ha obrat en conseqüència, planificant el major desplegament de vigilància de la història per a un període de Falles.

Els citats reforços estaran distribuïts del 2 al 20 de març, posant l’accent principalment en els dies, franges horàries i actes més importants de les Falles, com mascletaes, ofrena i castells de focs artificials, segons les necessitats que necessite el servici a cada moment.

A més de l’esforç de personal realitzat per FGV, es comptarà amb el suport de diferents Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat, duent-se a terme la coordinació entre els diferents dispositius de cada entitat o institució, com es fa tots els anys, perquè les Falles se celebren dins de l’ambient més segur possible.

Així mateix, la plantilla de neteja dels trens i estacions també s’ha vist incrementada perquè el servici durant les Falles siga el millor possible.

Notícies relacionades

02 - 04 - 2024

Metrovalencia supera els 10,5 milions de viatgers al març i aconseguix el millor resultat mensual de la seua història

Les xifres obtingudes representen un increment del 6,63% respecte al mateix període del passat any El 16 de març ha...
31 - 03 - 2024

Els joves menors de 31 anys van realitzar el 38% dels desplaçaments de Metrovalencia en 2023 gràcies al Abonament Jove

L'Abonament Jove Gratuït va registrar 34,6 milions de viatges i s'ha convertit en el títol de transport més utilitzat l'any...
29 - 03 - 2024

Un 89% dels usuaris de Metrovalencia accedix directament a la seua estació o parada sense utilitzar un altre mitjà de transport

Estos clients empren 6,6 minuts de mitjana des del seu punt d'origen fins a FGV i 6,8 minuts des del...