Data
26 de July de 2019

Metrovalencia instal·la nous panells informatius en les estacions de metro per a facilitar la identificació i comprensió dels horaris de pas

La informació s’ha simplificat i el servei que es presta cada dia es relaciona amb un color

Els horaris del servei nocturn ja s’han incorporat tant en la taula de pas de trens com en el calendari

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat a instal·lar en les estacions i baixadors de metro de València i la seua àrea metropolitana els nous horaris de pas de trens, així com el calendari  previst fins a final d’any.

El canvi afecta més de 700 calendaris i horaris, distribuïts en les 95 estacions i baixadors de la xarxa de metro, publicats en castellà i en valencià.

Amb esta modificació, Metrovalencia ha simplificat la informació a l’identificar el servei que es presta cada dia amb un determinat color. Els dies blaus corresponen amb el servei ordinari; els violetes amb els horaris del mes de juliol i Nadal; verd és el color triat per al servei intermedi de dissabtes; i roig per a diumenges i festius.

Els colors i el disseny dels horaris s’ha realitzat segons criteris d’accessibilitat per a este tipus de suports informatius, gràcies a les aportacions d’entitats com a Plena Inclusió i l’ONCE. Així mateix, en els colors triats s’ha tingut en compte l’opinió de les entitats i viatgers habituals que el passat mes de juny van participar en una reunió del Comité de Clients de Metrovalencia, fòrum consultiu d’intercanvi d’idees i propostes.

En els nous dissenys s’ha integrat també l’horari del servei nocturn regular dels divendres, dissabtes i vespres de festius que presta Metrovalencia des de finals de 2018. També, s’han incorporat en el calendari una identificació pròpia i diferenciada de la resta de dies. A més es destaquen els serveis de 24 hores que es planifiquen en jornades com a Nit de Cap d’Any, Sant Joan o Falles.

Junt amb esta modificació, l’empresa pública està treballant també en una nova disposició dels elements corresponents a les línies en servei, instal·lats en trens, parades i estacions i que es denominen “termòmetres”.
 

Notícies relacionades

24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...
25 - 04 - 2024

Metrovalencia modifica el diumenge el seu servici de tramvia amb motiu de la ‘Volta Ciclista a Espanya Femenina’ i la ‘15K València Oberta a la Mar’

El dia 28 s'interrompen les circulacions en les línies 4, 6, 8 des de les 8.50 fins a les 10.20...