Data
25 de May de 2020

Metrovalencia realitza enquestes als usuaris per a conéixer els nous patrons de mobilitat

Els qüestionaris, 650 per cada fase, demanden informació que serà analitzada per a determinar les actuacions en el metro i el tramvia

Les preguntes van dirigides a conéixer els hàbits actuals dels clients, en especial la seua activitat laboral i l’horari en què viatgen

Metrovalencia ha iniciat el procés de realització d’enquestes als usuaris per a conéixer els nous patrons de mobilitat derivats de l’actual situació de crisi sanitària i estat d’alarma pel coronavirus.

L’objectiu que es perseguix és poder disposar d’informació suficient de les noves pautes de mobilitat dels passatgers en cada moment concret de l’estat d’alarma per a analitzar en profunditat les dades i poder determinar quin tipus de polítiques s’han d’aplicar al transport públic ferroviari en la província.

Una desena de professionals entrevistaran durant una setmana a 650 passatgers del metro i tramvia majors de 15 anys en l’actual Fase 1 de confinament, situació i nombre de qüestionaris que es repetiran quan la província o els municipis pels quals s’estén la xarxa de Metrovalencia vagen canviant de fase, ja siga a la 2 o la 3. Al final, es duran a terme 1.950 enquestes entre les Fases 1, 2 i 3.

Els entrevistadors, que portaran smartphone d’última generació, realitzaran una senzilla enquesta d’una dotzena de preguntes aproximadament que tindran una duració mitjana de deu minuts en distintes estacions de metro i tramvia.

A més de les dades estadístiques habituals, com a sexe, nivell d’estudis, ocupació actual i edat, es requerirà informació sobre el motiu del viatge que, si és per qüestions laborals, s’aprofundirà sobre el sector econòmic a què es dediquen i l’horari de desplaçaments que utilitzen per a acudir al seu lloc de treball, qüestions bàsiques hui en dia i en un futur immediat quan els territoris avancen de Fase i probablement canvien els costums d’inici i final d’una jornada laboral, com pot ser, per exemple, l’entrada i eixida del treball de manera escalonada.

Per a conéixer més la realitat de mobilitat dels usuaris en els seus desplaçaments per Metrovalencia, es preguntarà pels trajectes més utilitzats, la possibilitat de transbord, el tipus de títol de transport que utilitza i a través de quin dispositiu s’adquirix o recarrega, així com el nombre de viatges que s’han fet en l’última setmana i la freqüència d’ús que es realitza del metro o tramvia.

Finalment, es demanarà informació sobre si és un usuari obligat o no (si disposa o no de vehicle propi per a poder realitzar el desplaçament que efectua en eixos moments) i per què ha triat Metrovalencia per al seu viatge.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...