Data
14 de April de 2023

Metrovalencia recupera el dilluns 17 d’abril la circulació habitual en la Línia 1 en concloure les obres de renovació entre Picassent i Castelló

  • El servei alternatiu d’autobús finalitza el diumenge dia 16 per a donar pas a la circulació ferroviària en tot el recorregut a partir del dilluns
  • Les actuacions permeten una millora en matèria de seguretat i confortabilitat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) recuperarà dilluns que ve dia 17 d’abril, des de primera hora, la circulació ferroviària en la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Castelló), després de concloure el les obres de renovació de via en el tram Picassent-Castelló.

Aquests treballs han obligat a la suspensió del servei entre el 6 i el 16 d’abril, període en el qual s’ha oferit servei alternatiu d’autobús en la zona afectada.

Les obres de renovació de via i passos a nivell se sumen als ja realitzats l’any passat en aquesta mateixa línia, així com en la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) de Metrovalencia.

En aquests últims dies s’han renovat quatre desviaments, cinc passos a nivell, cinc talperes i més de 400 metres de via entre Alginet i Benifaio i en Font Almaguer. També, s’ha millorat el traçat en diferents trams a Picassent i Alberic.

Actuacions de renovació

Aquestes actuacions tenen com a objectiu renovar diferents trams d’aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat i confortabilitat.

Amb aquestes intervencions, la primera fase de les quals es va realitzar l’any passat, s’actua sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En 2022 es van canviar 48 desviaments; 50 passos a nivell de vehicles i 21 per als vianants o entre andanes. A més, es van renovar prop de cinc quilòmetres de via.

Aquestes actuacions, pressupostades en el seu conjunt en més de 32 milions d’euros, IVA inclòs, s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.

Notícies relacionades

18 - 03 - 2024

Els metros i tramvies de Metrovalencia recorreran en els principals dies de Falles 700.000 km, l’equivalent a 17,3 vegades la volta al món

FGV posa en circulació 2.358 servicis especials i 9.517 ordinaris els dies 15, 16, 17, 18, 19 i matinada del...
01 - 01 - 2024

Metrovalencia àmplia el servici amb motiu del partit de Lliga entre València CF i Vila-real CF

El dispositiu previst incorpora circulacions addicionals després de la finalització de la trobada que comença a les 21.30 hores a...
29 - 12 - 2023

FGV amplia el servici nocturn de Metrovalencia durant Nit de Cap d’Any fins al matí de l’1 de gener

Les circulacions addicionals permeten mantindre el pas de trens i tramvies des de la nit del 31 de desembre fins...