Data
20 de February de 2017

Metrovalencia va arreplegar més de 4.800 objectes perduts en 2016, un 13% més que l’any anterior

Els usuaris perden una mitjana de 13 articles dia, sobretot targetes de transport, documentació i carteres
 
Novembre el mes més conflictiu, el metro confon més que el tramvia i el subterrani oculta més que la superfície
 
Els amos recuperen el 40% dels seus efectes, tardant un parell de dies a aconseguir-ho si té un alt valor econòmic o tecnològic

El departament de Clients i Accessibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l`any passat un total de 4.858 objectes perduts pels usuaris de Metrovalencia, un 13,37 per cent més que en 2015, la qual cosa suposa la xifra més alta de l’última dècada. Estes dades suposen que s’obliden 13 objectes de mitja al dia i 405 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es troben i un mes més en les instal·lacions de València Sud. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local de València.
 
Els deu objectes que més apareixen en els metros i tramvies de València i la seua àrea metropolitana són, per orde, targetes de metro o bus, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carteres i moneders, claus, motxilles, ulleres o les seues fundes, carpetes, llibres, telèfons mòbil i paraigües.
 
Però estos articles no es troben de manera homogènia durant l’any, sinó que hi ha èpoques propícies per a perdre determinats objectes. D’esta manera, al desembre i gener, el personal de FGV troba més targetes de crèdit per les compres de Nadal; al març, per les Falles, qualsevol tipus d’objectes; al maig, amb l’arribada del bon temps, les ulleres de sol abarroten els seients buits, i, a l’octubre, quan el mal temps fa la seua aparició, el paraigües han de ser retirats assíduament.
 
Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles s’extravien són novembre, desembre i maig, seguits d’octubre, març i febrer. Si més no objectes es perden és a l’agost, setembre i juliol, mesos en què existixen més períodes vacacionals entre els treballadors i estudiants i el nombre de clients de FGV es reduïx respecte a la resta de l’any.
 
El metro sobre el tramvia

El metro posseïx una atracció per als objectes perduts per damunt del tramvia i, dins d’este mitjà de transport, el subterrani per damunt de les parts en superfícies, encara que estes són més nombroses.

El rànquing d’estacions on es concentren més objectes, entre els 22 punts d’arreplega existents, ho encapçala Benimamet, seguida d’Empalme, Xàtiva, Ángel Guimerá, Mislata. Es pot apreciar que tres d’estes sis instal·lacions són d’habitual transbord, bé de metro i tramvia, com en el primer, i segon cas; bé de metro, com en el tercer.

La recuperació d’un objecte per part del seu propietari durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 59,3%, i el 40,7% cent restant és entregat a la Policia Local de València. Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si el client s’acorda o no que ho ha extraviat en el metro o tramvia. Si és així, en un parell de dies ho ha recuperat i, si té un valor econòmic o tecnològic alt (cartera amb diners o un ordinador), se sol retirar en la mateixa jornada de la seua pèrdua.

Procediment que s’ha de seguir

Les estacions, Centres d’Atenció del Client i Punt de Clients on es puguen depositar els objectes perduts són 22 del total de la xarxa de Metrovalencia. Qualsevol objecte trobat en una altra dependència ha de ser portat a una de les assignades (distribuïdes per tot el mapa zonal) bé per la persona que ho trobe o bé per un agent.
 
Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats a una dependència de València Sud per a procedir a intentar localitzar el propietari, donar de baixa segons el seu estat o bé entregar-ho a l’Oficina d’Objectes Trobats de València un altre mes després. Es distingixen els objectes de valor per a donar-los un tracte especial en la cadena de custòdia, acompanyant de fotografies i utilització de caixa forta.
 
Els documents oficials (DNI, passaports, etc.), són entregats a l’Oficina d’Objectes Trobats de l’Ajuntament de València en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que es puga localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.
 
Objectes sorprenents
 
A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a dentadures, crosses, gàbies de pardals, estores de dos metres, maletes, dosi d’insulina, ordinadors portàtils, bitllets d’avió o de tren, plaques de rajos X, bicicletes, passes de futbol o bàsquet, parts de baixes i, inclús, desens de la Loteria de Nadal.

 

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...