Data
30 de April de 2023

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 130.000 persones usuàries a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

  • Viatgers i viatgeres poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats en estacions i ascensors
  • Horaris, tarifes i itineraris van ser les qüestions més requerides pels viatgers i viatgeres

El servei telefònic gratuït i els intèrfons repartits per la xarxa de Metrovalencia van atendre l’any passat 130.127 peticions d’informació, segons es desprén de l’informe anual d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

Aquestes peticions d’informació estan repartides en 61.336 anomenades al número gratuït 900 46 10 46 i les 68.791 consultes des dels dispositius d’intercomunicació, situats en estacions, parades de la xarxa i ascensors.

El telèfon gratuït funciona, en els dies laborables i dissabtes, de 7.30 a 22.20 hores, i els diumenges i festius de 8.10 a 21.50 hores. Aquest servei permet facilitar als clients i clientes tota la informació relativa als horaris, tarifes, gestió dels objectes perduts i llocs d’interés pròxims la xarxa de Metrovalencia.

Octubre (8.119 cridades), juliol (5.653) i novembre (5.411) van ser els mesos de 2022 en què les persones usuàries de Metrovalencia més consultes van realitzar. En quart lloc es va situar setembre (5.353) i en cinqué març (5.237).

Respecte a la franja horària en què les persones usuàries utilitzen aquest servei, entre les 12 i les 13 hores se situen les seues preferències, seguida entre les 11 i les 12 hores i entre les 10 i les 11 hores.

Quant a la informació sol·licitada a través de telèfon d’informació de Metrovalencia, destaquen les preguntes relacionades amb horaris, títols, tarifes itineraris, objectes perduts i atenció a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR).

Intèrfons

La xarxa d’intèrfons de Metrovalencia, composta per al voltant de 350 comunicadors, va atendre l’any passat, també segons el mateix informe, 68.791 peticions d’informació. Els intèrfons són dispositius a través dels quals les persones usuàries poden posar-se en contacte amb els agents del Lloc de Comandament de Metrovalencia per a entaular una conversa, i poder demandar informació i ajuda prement el botó de l’intercomunicador. La xarxa d’intèrfons està repartida per les estacions, parades, baixadors i ascensors.

Els mesos de major demanda en els intèrfons van ser juliol (6.693), setembre (6.525), juny (5.642), octubre (5.409) i març (5.093), i els horaris preferits són els compresos entre les 11 i les 12 hores, les 12 i les 13 hores i les 10 i les 11 hores.

Quant als motius de les cridades, en els intèrfons predomina la petició d’informació general (horaris, tarifes, itineraris…), seguida de diferents problemes d’accés i de la petició d’ajuda en les màquines d’expedició automàtica de títols de transport.

Notícies relacionades

21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...