Data
04 de February de 2018

Prop del 70% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 40,9% i els acadèmics el 29%
 
El 41% dels passatgers residix en la capital, 57,1% en la resta de la província i el 1,9% en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 69,9% dels usuaris de Metrovalencia és desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons és constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2017, realitzat després d’efectuar 3.068 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,77% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metre i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 40,9% i els acadèmics el 29%.
 
Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’invertix en el tramvia, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per empleats.
 
Altres motius de viatge són les visites a familiars o amics (7,8%); oci (7,4%); gestions (4,4%); servicis mèdics (4,1%); compres (4,1%); turisme (0,5%) i “altres”, amb el 1,5%.
 
L’enquesta de l’ISC revela que el 59% dels clients de Metrovalencia residixen fora de la ciutat de València, d’ells el 57,1% en la resta de la província i el 1,9% en una altra província d’Espanya o en l’estranger. En la capital viu el 41%.
 
Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 5,3% dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 5; Burjassot el 3,4%; Paterna el 3,1%; Riba-roja de Túria el 2,7%; Paiporta el 2,6%; Alboraia el 2,3%; Manises el 2%; Quart de Poblet el 2%; Moncada el 1,8%; Meliana el 1,6%; Picassent el 1,5% i Almàssera el 1,4%.
 
Transbords
 
El percentatge de passatgers que realitza transbord entre les distintes línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 15,4%, en especial en les de tramvia, ja que el 23,2% dels usuaris de la Línia 4 i el 21,4% dels de les Línia 6 i 8 ho fan habitualment. Entre les de metro, els passatgers de la Línia 3 realitzen el dit transbord en el 16% dels casos; els de la Línia 9 el 15,3%; els de la Línia 2 el 14%; els de la Línia 1 el 13,7%; els de la Línia 7 el 13,4%; i, finalment, els de la Línia 5 el 12,4%.
 
Quant a les estacions en què es produïxen més transbords, Àngel Guimerà (estació en què s’encreuen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 40,8% de la mobilitat entre línies; seguida de Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 20,5%; Entroncament (Línies 1, 2 i 4), amb el 11,6%; Colón (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 10,8%; Marítim-Serrería (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 4,3%; i Albereda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 3,6%.
 
Valoració dels usuaris
 
Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,88 punts sobre deu, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2017.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,49); senyalització (8,32); rapidesa (8,16); que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (8,13 punts); i funcionament de passos (8,04).
 
La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients amb 8,10 punts, seguida de la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) amb 8,05 punts i la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 8,01 punts. A continuació es troben la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,90 punts; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) amb 7,88 punts, igual que la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I); la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 7,77 punts; la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 7,67 punts; i, finalment, la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), amb 7,64 punts.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...