Data
18 de December de 2018

Puig destaca que l’obertura del túnel de la Serra Grossa és una ‘fita’ per a la mobilitat i un punt de partida per a reforçar la connectivitat del TRAM

El president subratlla la ‘gran aposta’ del Consell per la mobilitat a Alacant i destaca el compromís amb la modernització i ampliació de la L9 Dénia-Benidorm

Puig recorda que l’obres, que han comptat amb un pressupost de 10,3 milions d’euros, es van desbloquejar el passat any i subratlla el compliment del compromís del Consell

El nou tram serà utilitzat per les línies que partixen d’Estels en direcció a Platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1)

La Generalitat ha obert a la circulació ferroviària una de les dos vies del túnel de la Serra Grossa del TRAM d’Alacant, la qual cosa significarà un important impuls i millora del servici que presta en l’actualitat el metropolità, atés que es millora la seguretat en el tram, a més d’oferir més flexibilitat en l’explotació de la xarxa tramviària.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assistit a la posada en marxa del servici acompanyat per la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, hi ha assenyalat que, “després de molts anys” d’espera, el túnel de Serra Grossa és un “fita” per a la mobilitat de tota la província d’Alacant i un punt de partida per a la millora de la connectivitat del TRAM d’Alacant

Estes obres, bloquejades des de 2013 per l’anterior Govern de la Generalitat Valenciana, es van reiniciar el passat mes d’octubre de 2017 per la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.

El president, que ha assegurat que “la gran aposta de la Generalitat en esta legislatura ha sigut la connectivitat ferroviària en la província d’Alacant”, ha explicat que la solució del túnel millorarà la flexibilitat de la xarxa i ha destacat que la de Serra Grossa suposa “la gran obra” del Consell durant la present legislatura, un projecte que, segons ha explicat, s’ha prioritzat i finalitzat en un sol any amb una inversió de 10,3 milions d’euros, a pesar de les “dificultats econòmiques”.

Així mateix, la consellera ha explicat que “se n’anirà treballant en tots aquells nucs que es produïxen en alguns punts de la infraestructura per a donar-los solució i anar millorant a poc a poc les freqüències”.

A més, tant el president com la consellera han mostrat el seu compromís amb la modernització i ampliació de la Línia 9 de Ferrocarrils de la Generalitat, que connecta Benidorm amb Dénia, i que compta amb una inversió de 120 milions d’euros.

Obres del túnel

El túnel de Serra Grossa substituïx a la infraestructura actual, que passa pel front litoral i consistix en una via única que utilitza uns quants túnels curts per a salvar les edificacions i vials de Finca Adoc.

Este nou tram serà utilitzat per les línies del TRAM d’Alacant que partixen d’Estels en direcció a Platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1).

S’ha dut a terme l’enllaç de la via en direcció a Alacant del túnel de Serra Grossa amb la via actual. A partir d’ara, l’actual tràfic tramviari i ferroviari es desviarà per esta via a través del túnel en circulació de via única mentres s’escomet l’enllaç de la via direcció Benidorm del túnel amb la via actual.

Via Verda

Al febrer o març, tot el trànsit es realitzarà pel túnel, ja en doble sentit. A més, la Generalitat convertirà en Via Verda el tram que quedarà sense ús ferroviari, una vegada finalitzen la totalitat de les obres.

Respecte d’això, el cap del Consell ha destacat que s’allibere l’antiga via per a situar este espai verd que, ha explicat, “millorarà molt la qualitat de vida dels ciutadans d’alacant” i, en especial, “la d’aquells veïns que durant tants anys han hagut de patir esta situació de sorolls”.

La via verda és, en paraules de la consellera Salvador, “un compromís” del Consell, que, com ha explicat, redactarà el projecte en 2019 i es coordinarà amb l’Ajuntament d’Alacant.

El túnel ja compta amb totes les instal·lacions requerides per a la seua posada en servici en condicions de seguretat com la ventilació, il·luminació, comunicacions i els sistemes de detecció i extinció d’incendis, així com d’evacuació en cas d’emergència i altres elements associats a la infraestructura ferroviària.

Les obres, amb un pressupost total de 33,1 milions d’euros, es van iniciar al febrer de 2010 i l’anterior Govern les va suspendre a l’octubre de 2013. Quedaven pendents prop de 10,3 milions d’euros que s’han executat esta legislatura per l’actual Govern de la Generalitat.

El 30% del projecte en fase d’execució inclou la instal·lació de la superestructura de via, catenària i instal·lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavatges electrònics i Control de Tràfic Centralitzat (CTC).

Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l’avinguda de La Vila Joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i L’Isleta del TRAM d’Alacant.
 

Notícies relacionades

24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...
10 - 11 - 2024

La Generalitat habilita quatre noves línies d’autobús per a millorar la mobilitat de Torrent, Lliria, Paterna i L’Eliana amb València

Carlos Mazón agraïx a conductors, Comunitat de Madrid i empreses de transport l'enviament de 40 autobusos que supliran la falta...