Data
07 de March de 2019

TRAM d’Alacant oferirà serveis mínims del 25% durant el 8 de març Dia Internacional de la Dona Treballadora

La Direcció General de Treball ha decretat esta resolució que s’aplica les 24 hores i en les explotacions de València i Alacant

Les estacions subterànies podran restringir temporalment l’entrada si es produixen aglomeracions en les andanes

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) oferirà un 25% del seu servici habitual en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant amb motiu de la vaga de 24 hores convocada el 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Els serveis mínims han sigut establits per la Direcció General de Treball i de Benestar Laboral de la Generalitat Valenciana

 
Açò significa que Metrovalencia i TRAM d’Alacant posaran en circulació una de cada quatre circulacions ordinaries. Per això, FGV ha acordat tancar, per motius de seguretat, les estacions de Xàtiva i Colón de Metrovalencia de 13.30 a 19 hores, al coincidir en esta jornada tant els desplaçaments massius per a la mascletà de la Plaça de l’Ajuntament com per a l’inici d’una de les manifestacions del 8 de març que, precisament, comença en el carrer Xàtiva, entre Renfe i la Plaça de Bous.
 
Esta decisió està avalada per un informe tècnic elaborat per FGV que destaca que la previsió d’usuaris per a estos esdeveniments “supera en excés la capacitat de transport oferit amb motiu de la vaga en les dos estacions”.
 
El document assenyala que “l’any passat es van arribar a comptabilitzar el 84% de viatgers d’un dia laborable ordinari, amb puntes de fins a un 111%, amb la peculiaritat que més del 70% del total dels desplaçaments de Metrovalencia al llarg d’eixa franja horària van tindre com a origen o destinació Xàtiva o Colón”. 
 
Degut a això, s’apunta que, amb un 25% de la capacitat del servei, no resulta viable prestar-ho sense tindre una “excessiva massificació constant de persones en l’andana”, que impediria l’eixida dels viatgers dels trens que foren arribant i parant.
 
Al llarg de la resta del dia, també es poden produir percentatges que arriben en alguns moments al 94% d’ocupació. Davant d’açò FGV, pels mateixos motius de seguretat, podrà restringir temporalment l’entrada en aquelles estacions subterrànies de Metrovalencia i TRAM d’Alacant en les que es produïsquen aglomeracions en les andanes, per a ser reobertes en quant les massificacions desapareguen.
 
Reforç de seguretat privada i policia
 
Entre els acords aconseguits, es contempla també que l’empresa pública reforce en un 400% la presència de seguretat privada en les instal·lacions de València i Alacant. A més, s’ha posat en contacte amb la Delegació del Govern per a sol·licitar que destine el nombre més gran possible d’agents de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per a controlar la situació.
 
FGV aconsella els usuaris que consulten els horaris de pas dels trens i tramvies. En Metrovalencia, la dita informació es pot consultar en la pàgina web www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït de Informació i atenció al client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia i en facebook/metrovalencia.fgv
 
En el TRAM d’Alacant, està disponible en el telèfon d’informació d’Atenció al Client (900 72 04 72), així com en la pàgina web www.tramalicante.es
 
La resolució de la Direcció General de Treball i de Benestar Laboral assenyala que, quant al personal pertanyent als serveis de manteniment, instal·lacions fixes i tallers, tenint en compte la naturalesa d’estos serveis, es considera imprescindible establir un 25% i que en tot cas es garantisca un mínim de dos persones en les Brigades d’Atenció Permanent.
 
D’altra banda, per als Serveis d’Atenció al Client, Centrals Telefòniques i Registre General, es garantirà la presència d’una persona que permeta oferir informació als usuaris i la presentació de qualsevol document pels ciutadans, respectivament.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...