Data
17 de May de 2017

TRAm d’Alacant presenta la campanya ?Para-Mira? dirigida a incrementar la seguretat en els passos de vianants del TRAM d’Alacant

La Consellera d’Obres Públiques ha assistit a la instal·lació d’esta senyalització en la parada d’Universitat en la Línia 2 del tramvia

La imatge gràfica utilitzada  recorda als vianants el perill que suposa l’ús del mòbil en estos punts de pas
 

La consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha presentat a Alacant la nova campanya ‘Para-Mira’ elaborada per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que té com a objectiu incrementar les condicions de seguretat i advertir als vianants de la necessitat de prestar atenció i evitar distraccions en els passos situats als llarg de la xarxa del TRAM d’Alacant.

La nova senyalització que s’instal·larà en 200 passos entre andanes de la xarxa de FGV a Alacant i que es llança amb el nom de ‘”Para Mira” com a objectiu avisar a la gent perquè es detinga i preste atenció al pas del tren o tramvia en estos punts. La iniciativa es suma i complementa a la campanya ‘El Mòbil, quan toque’, que es va presentar al gener d’enguany.

Segons ha explicat Salvador, “la intenció amb esta campanya és alertar de la necessitat d’evitar imprudències i fer una crida perquè entre tots aconseguim que no es produïsquen este tipus d’accidents en la xarxa ferroviària autonòmica”.

La presentació de la campanya ha comptat amb l’assistència del director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, i la directora del TRAM d’Alacant, Pilar García Reche, així com del rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, i de l’alcalde de Sant Vicent del Raspeig, Jesús Javier Villar.

Així mateix, la consellera ha destacat la importància de presentar esta nova senyalització en la parada d’Universitat de la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) del TRAM d’Alacant perquè “s’ha detectat -ha indicat la consellera- que una part de les incidències ocorren en els entorns i contornada de les universitats, precisament perquè s’està pendent del mòbil o amb els auriculars posats a l’hora de creuar els passos a nivell”.

Per a Salvador, “s’esta fent una aposta molt important, en col·laboració amb els ajuntaments d’Alacant, El Campello i Sant Vicent del Raspeig per a fomentar el transport públic, l’ús del tramvia i cal fer-ho de la manera més segura possible amb campanyes com esta”.

Entre 2015 i 2016 fins a s’han registrat 13 accidents amb vianants en les línies de FGV en València i Alacant. En cinc d’eixes 13 ocasions, s’ha observat que l’ús del telèfon mòbil, d’una manera o d’una altra, ha provocat estos accidents, amb el resultat tres ferits i dos difunts. “Hem d’aspirar que no hi haja cap accident derivat d’este tipus d’imprudències”, ha indicat Salvador.

La consellera ha recordat que FGV està prestant especial atenció a millorar les condicions de seguretat de la seua xarxa i que com a part d’estes actuacions, en col·laboració amb els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig i la Diputació d’Alacant, s’ha millorat la seguretat de la Línia 2 del TRAM d’Alacant (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), la més utilitzada de la xarxa tramviària.

Entre les mesures adoptades en els últims mesos destaca la proposta de regulació i coordinació semafòrica en les interseccions, el reforç de la senyalització en tota la línia, en els trams de carril bici i encreuaments. Durant este procés també s’han retirat tanques i branques que dificultaven la visibilitat dels tramvies i autobusos en alguns encreuaments i s’han tanca distints passos semafòrics. A més s’han instal·lat refugis de control de pas en les parades de Santa Isabel i Universitat.

Estudi i actuacions en els passos a nivell i entre andanes

Al seu torn, dins de les actuacions que FGV ha emprés per a millorar les condicions de seguretat dels passos a nivell de la seua xarxa, l’empresa ha conclòs l’Estudi d’Avaluació de Riscos dels Passos a Nivell i entre Andanes de la xarxa de Metrovalencia i està ultimant el de la xarxa del TRAM d’Alacant per a analitzar l’estat en què es troben els diferents punts de pas d’estes explotacions.

En este sentit, la consellera ha explicat que una vegada analitzats els resultats de l’Estudi, “farem les inversions necessàries per a anar reduint la perillositat i augmentar la seguretat en estos passos a nivell”. En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell i passos entre andanes distribuïts en 33 municipis de València i 22 passos a nivell amb semibarreras, 60 passos semafòrics i 124 passos de vianants a Alacant.

Per a analitzar la situació dels mateixos s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

D’esta manera, l’estudi permet establir la prioritat de les actuacions previstes per a augmentar la seguretat i disminuir la sinistralitat en els passos a nivell i passos entre andanes, tenint en compte que el manteniment i millora de la seguretat dels passos en entorn urbà és competència de FGV.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...