Data
20 de January de 2018

TRAM d’Alacant va arreplegar prop de 1.500 objectes perduts en 2017, un 6,6% més que l’any passat

Els usuaris perden una mitjana de 4 articles dia, sobretot carteres i moneders, targetes de transport, motxilles i claus
 
Els propietaris van recuperar 499 objectes, un 33,51% del total

La Direcció de Clients i Accesibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l’any passat un total de 1.489 objectes perduts pels usuaris del TRAM d’Alacant, un 6,6% més que en 2016. Estes dades suposen que s’obliden 4 objectes de mitja al dia i 124 per mes, que són guardats en les instal·lacions de FGV fins a la seua devolució, destrucció o entrega a la Policia o Ajuntament.
 
Els objectes que més apareixen en els tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són carteres i moneders, targetes de transport (títols TAM i targetes personalitzades de FGV i multiviajes), motxilles, claus, ulleres o les seues fundes, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carpetes, telèfons mòbils, paraigua i bosses de mà.
 
Procediment que s’ha de seguir

Els distints objectes trobats en l’interior dels trens i tramvies o en instal·lacions de FGV són entregats per part dels viatgers o dels agents del TRAM que els troben en les dependències de Dénia, Calp, Altea, Benidorm, El Campello, Marq-Castillo, Mercat i Estels, Gabinet de Circulació de Tallers Campello o l’Oficina d’Atenció al Client d’Estels.
 
Des d’estes dependències es remeten o són arreplegats pel personal d’Atenció al Client en un termini d’uns 15 dies, depositant-los en les caixes destinades a objectes perduts i classificant-los per mesos. Es depositen durant un termini de dos mesos, transcorreguts els quals, i si no han sigut recuperats pel seu propietari, es donen de baixa entregant-se, segons la seua naturalesa, a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local o són destruïts.
 
Durant els dos mesos aproximats que es troben depositats en l’Oficina de la Direcció de Clients i Accessibilitat de l’estació d’Estels, es realitzen gestions per a trobar el seu propietari i, en cas que no siga localitzat, s’entreguen a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant o a l’Oficina del TAM de l’Ajuntament d’Alacant.
 
Aquells objectes que són documents oficials, com DNI, passaport, SIP, etcètera, així com els objectes de valor, són entregats a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant en el termini màxim de 15 dies des que es reben en l’oficina d’Atenció al Client, a fi que es remeten el seu propietari i així s’eviten les gestions administratives de renovació de documents.
 
Per la seua banda, les targetes de bons transports personalitzades del TAM, com poden ser Bono Or, Bono Jove i Bono Escolar, s’entreguen setmanalment a l’oficina del TAM perquè es posen en contacte amb el seu propietari i procedisquen a la seua devolució.
 
Els propietaris han recuperat durant 2017 un total de 499 objectes perduts, la qual cosa representa un 33,51% sobre el total d’objectes perduts.
 

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...