Data
08 de December de 2024

FGV destina 5,5 milions d’euros en la reparació, subministrament de recanvis i posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions

  • Un total de 19 trens es van veure afectats per la crescuda de l’aigua i necessiten diferents intervencions en equips elèctrics, mecànics i pneumàtics
  • El taller de Machado de Metrovalencia assumix tota la càrrega de treball davant la impossibilitat de realitzar-ho en el de València Sud, encara inoperatiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) destina més de 5,5 milions d’euros, IVA inclòs, en la reparació, subministrament de recanvis i posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions del passat 29 d’octubre.

En concret, van anar 19 trens de la sèrie 4300 els que van quedar inutilitzats en les instal·lacions de València Sud amb diferents afeccions en els seus equips elèctrics, mecànics i pneumàtics, per la qual cosa és imprescindible un profund servici de reparació i posada a punt dels mateixos abans que s’incorporen de nou a la circulació.

Per a això, l’empresa pública ha adjudicat per via d’emergència un contracte per a la reparació i posada a punt de les citades 19 unitats danyades per valor de 3.939.257,12 euros, IVA inclòs, i un altre per al subministrament de recanvis i equips de distinta índole, per valor d’1.595.301,70 euros, també IVA inclòs.

FGV disposa un total de 62 unitats d’esta sèrie al seu parc mòbil de València. Un total de 19 estan en procés de revisió i reparació de danys ocasionades per la riuada i altres huit estan situades en el tram de sud la xarxa de Metrovalencia, per la qual cosa hi ha 35 unitats disponibles diàriament per a poder prestar servici.

Totes les labors de reparació i manteniment, a realitzar en el menor temps possible, les assumirà el taller de Machado, donada la impossibilitat de moment que el taller de València Sud puga realitzar-les.

Treballs a realitzar

El primer contracte permet reposar els servicis dels convertidors estàtics i carregador de bateries, els convertidors de tracció, la reparació, revisió i posada a punt dels bogies i la reparació, revisió i posada a punt dels sistemes d’aires condicionats de cabina i sala de viatgers.

En el segon, els elements a incorporar són els subministraments i equips del sistema pneumàtic, les mànegues interconnexió de sistemes de seguretat, el conjunt de bobina de reactància d’entrada i el subministrament de bateries.

La disponibilitat dels equips elèctrics, mecànics i pneumàtics és fonamental per a la prestació del servici bàsic i essencial de transport de viatgers, i els subministraments necessaris són imprescindible per als treballs de posada en funcionament de nou de les unitats de la sèrie 4300 danyades, amb l’objectiu de restablir el servici de la xarxa de metro en el menor temps possible.

Notícies relacionades

29 - 04 - 2025

Carlos Mazón avança que el 100 % de la xarxa de Metrovalencia està operativa i el TRAM d’Alacant circula amb normalitat

Assenyala que més de 90.000 passatgers han utilitzat al llarg del dia de hui els servicis de Metrovalencia i TRAM...
25 - 04 - 2025

FGV fa treballs de manteniment en vies del metro per a reduir vibracions i sorolls en la circulació

Les actuacions estan previstes fins a principis del mes de juny i es realitzen fora de l'horari comercial, per la...
22 - 04 - 2025

Carlos Mazón: “Invertim més de 125 milions d’euros en Metrovalencia per a poder recuperar tota la xarxa afectada abans de l’estiu”

Destaca que actualment “el servici de metro i tramvia circula per 127 de les seues 147 estacions, baixadors i parades...