Data
02 de May de 2016

El 48,6 per cent dels usuaris del TRAM d’Alacant preferix viatjar amb tramvia abans que utilitzar un altre mitjà de transport

Els clients es desplacen amb el metropolità per “comoditat” (18,1 per cent), “estalvi” (11,4 per cent) i “rapidesa” (7,8 per cent)
 
El 88 per cent dels clients es desplaça a peu fins a la parada i empra 7,4 minuts de mitja a fer-ho
 
La valoració general dels passatgers pel servici és de 8,30 sobre 10, destacant la puntualitat del metropolità

Prop de la mitat dels viatgers del TRAM Metropolità d’Alacant, en concret el 48 per cent, assegura que “preferix” desplaçar-se amb el metropolità davant d’altres opcions de transport, tant públics com privats, entre altres raons per “comoditat” (18,1 per cent), “economia/estalvi” (11,4 per cent) i “rapidesa” (7,8 per cent).
 
A més, el 31,5 per cent dels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant, quasi un de cada tres, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport a pesar de posseir vehicle propi, enfront del 68,5 per cent que no disposa de cotxe particular, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2015.
 
El 29,8 per cent no posseïx un mitjà privat alternatiu al TRAM; el 20,8 per cent reconeix que no pot aparcar en el lloc de destí; el 11,4 per cent reconeix que viatja en el metropolità per una qüestió d’economia i estalvi; i el 4,4 per cent afirma que no té un altre mitjà públic per a desplaçar-se.
 
Arribada i eixida de l’estació
 
El mode més comú dels usuaris del TRAM per a arribar a les distintes parades de la xarxa és “a peu”, en el 88 per cent dels casos, en la qual cosa empren 7,4 minuts de mitja a fer-ho. Amb moto o cotxe ho fa un 6,2 per cent, amb una mitjana de desplaçament de 10,8 minuts; amb autobús el 4,1 per cent, amb una mitjana de 19,4 minuts; amb bicicleta el 1,3 per cent, amb una mitjana de mitja de 7,85 minuts; i en Proximitats de Renfe 0,3 per cent, amb una mitjana de 26,2 minuts per a accedir a la xarxa metropolitana.
 
Una vegada conclòs el viatge en el TRAM, el 89,3 per cent dels usuaris prosseguixen el seu desplaçament “a peu” i tarden una mitjana de 7,75 minuts a arribar al seu destí final. Amb autobús continuen un 5,1 per cent, amb una mitjana de 20,6 minuts; amb cotxe o moto, un 3,9 per cent, amb una mitjana de 11,1 minuts; amb bicicleta un 1,4 per cent, amb una mitjana de 7,2 minuts; i en Proximitats de Renfe un 0,1 per cent, que tarden 32,5 minuts de mitja per a aconseguir al lloc a on es dirigixen una vegada conclòs el seu trajecte en el metropolità.
 
Bona valoració dels usuaris

 
Els clients han atorgat una valoració de 8,30 punts sobre 10 al servici global de transport que presta el TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats del dit ÍSC. D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint superen els 7 punts de qualificació i tretze sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (8,58 punts), el funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,58), la senyalització (8,46), seguretat en el trajecte (8,45) i el compromís amb el medi ambient (8,43)
 
Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets i la no massificació se situa per davall de set punts, en concret 6,88 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, la següent puntuació més baixa, és la informació sobre interrupcions, amb 7,31 punts, amb una valoració de notable.
 
La Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) se situa en el cap de trajectes millor valorats, amb 8,45 punts, quinze desenes per damunt de la mitjana global. Li seguixen la Línia 1 Luceros-Benidorm), amb 8,40 punts; la Línia 4 (Luceros-Plaza de La Corunya), amb 8,30; la Línia 9 (Benidorm-Denia), amb 8,22; i, finalment, la Línia 3 (Luceros-El Campello), amb 7,98 punts. És a dir, totes elles registren un notable.

Notícies relacionades

16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...