Data
29 de January de 2023

El perfil de la persona usuària de Metrovalencia és dona, de quasi 35 anys, amb estudis secundaris, treballadora per compte d’altri i de nivell socioeconòmic mitjà

  • El nombre de dones aconsegueix el 64,7% i és majoria en totes les línies de metro i tramvia
  • El 78,4% són espanyols i el 21,6% restant estrangers, un significatiu increment de forans del 7,1% respecte a 2021

El perfil de la persona usuària que utilitza el servei de Metrovalencia és dona, de 33,9 anys de mitjana, amb estudis secundaris, treballador o treballadora per compte d’altri i que compta amb un nivell socioeconòmic mitjà. Aquests són les dades que es desprenen de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2022 després d’efectuar 3.272 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Segons aquest informe, el nombre de dones que utilitzen els serveis de metro i tramvia suposen el 64,7% del total de viatgers, per la qual cosa els homes són el 35,3%. En totes les línies, les sis de metro i les quatre de tramvia, el nombre de dones supera al dels homes.

Del conjunt de passatgers i passatgeres de Metrovalencia, el 78,4% són espanyols i el 21,6% restant estrangers. Aquest últim percentatge suposa un augment significatiu respecte a 2021 en el qual era el 14,5%. Les línies de tramvia i la 5 de metro són les que més estrangers concentren en els viatges.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 33,9 anys, sent el segment de menors de 25 anys el més significatiu amb el 40,9%; seguit del de 40 o més anys amb el 34,3% i la població entre 25 i 39 anys, que aconsegueix un 24,8%. En les Línies 2, 3 i 10, la mitjana d’edat és superior a la mitjana global, mentre que en les línies 4, 6 i 8 és inferior a aquesta.

El 50,4% dels passatgers i passatgeres de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 33,5% té formació universitària i el 16,1% ha efectuat estudis primaris. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mitjà”, amb el 53,8%; seguit de l’alt-mig alt, amb el 32,1% i el baix-mig baix, amb el 14,1%. En les línies 5, 7 i 10 el nivell socioeconòmic és més alt que en la resta de línies.

Quant a l’ocupació, un 47,9% dels clients i clientes de Metrovalencia són treballadors o treballadores per compte d’altri; el 35% són estudiants; el 5,4% es troben en situació d’atur laboral; el 4% són jubilats i pensionistes; el 5,2% són autònoms; i un 2,4% es declara responsable de llar.

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...