Data
03 de June de 2019

  El personal d’Atenció al Client de Metrovalencia rep formació sobre el tracte a les persones amb discapacitat

Prop de 300 agents han participat en este curs impartit per CERMI-CV i que també es realitzarà en el TRAM d’Alacant

La mesura forma part de les iniciatives del Pla d’Accessibilitat Universal de l’empresa pública
 
El personal d’Atenció al Client de Metrovalencia que inclou agents d’estació, centres i Espais del Client, interventors, informadors i personal del telèfon 900 ha participat, durant les últimes setmanes, en el curs “Tracte a persones amb discapacitat”. 
 
Este curs  s’ha impartit a prop de 300 treballadors i treballadores, dividits en deu grups. La formació que també s’oferirà al personal del TRAM d’Alacant ha sigut realitzada per integrants de CERMI (Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat) de la Comunitat Valenciana., que representen a diferents associacions i persones amb discapacitat, moltes d’elles usuàries dels serveis de Metrovalencia.  
 
Esta entitat està reconeguda com el màxim representant de les diferents discapacitats, tant físiques, psíquiques o sensorials i, per consegüent, de totes les malalties cròniques. 
 
En la Comunitat Valenciana CERMI representa a més de 95% de les prop de 400.000 persones afectades per qualsevol tipus de discapacitat. El seu àmbit d’actuació és la defensa i promoció dels drets de les persones amb discapacitat.
 
Estos cursos que es van començar a impartir fa dos anys tenen com a objectiu que els treballadors i treballadores de FGV en contacte amb el públic adquirisquen habilitats i actituds concretes per a millorar l’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament. 
Al llarg del període de formació, el personal de FGV rep consells pràctics i recomanacions de com tractar les persones amb discapacitat i fer front a les seues necessitats. Esta iniciativa forma part de les mesures incloses en el Pla d’Accessibilitat Universal de l’empresa pública, a desenvolupar entre 2017 i 2023.  
 
L’objectiu del pla és emmarcar qualsevol acció que, ara o en el futur, realitze FGV, a fi d’oferir un transport públic universal per a totes les persones i aconseguir que el transport públic siga accessible per a tots i en tot el procés del viatge, des del moment que es pensa a viatjar fins que s’abandona l’estació, per mitjà d’una sèrie d’accions dirigides tant a eliminar barreres físiques, com de comunicació i informació amb tots els col·lectius.
 
El pla compta amb la col·laboració de les diferents associacions integrades en CERMI Comunitat Valenciana, les quals formen part d’una Comissió de Seguiment que, junt amb FGV, col·labora a proposar i valorar iniciatives encaminades a millorar l’accessibilitat dels serveis de transport a València i Alacant.   

Notícies relacionades

13 - 06 - 2024

El Col·legi Sector Aeri de València tanca el programa de visites educatives a Metrovalencia previstes en este curs escolar

Alumnes i professors han recorregut els tallers i els trens que presten servici en la xarxa de metro Els 25...
17 - 04 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan de Ribera de Burjassot

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
16 - 04 - 2024

Metrovalencia acull una exposició contra la violència infantil en l’estació de Mislata

‘Recordes com et maltractaren?’, organitzada per l'Associació Quera, forma part de les activitats de Línia 0 d'FGV L'exhibició fotogràfica s'inaugura...