Data
20 de April de 2018

Els nous trens duals de la L9 del TRAM d?Alacant superaran les mesures d’accessibilitat exigides per la normativa vigent

Representants de FGV i Stadler es reunixen amb distintes associacions per a explicar-los els elements a instal·lar
 
Les millores afectaran l’accés als vehicles, a les portes accessibles, els espais reservats i als sistemes d’informació al viatger

Les noves unitats duals (eléctrico-diésel) que circularan en el futur per la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) comptaran amb nombroses mesures d’accessibilitat, superant inclús aquelles a què exigix en l’actualitat la normativa vigent a través del Reial Decret 1544/2007; la Llei 9/2009 d’Accessibilitat Universal al Sistema de Transports de la Comunitat Valenciana o la norma per a les portes EN 14752. Esta circumstància es concretarà amb millores tant en l’accés als vehicles, com en la instal·lació de portes accessibles, espais reservats, i els sistemes d’informació al viatger.
 
Cal recordar que FGV ha adjudicat a Stadler Rail València, per un import de 43.320.000 euros, el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM´d’Alacant.
 
La incorporació d’estos nous vehicles, prevista al llarg de 2019, forma part del procés de modernització d’esta línia que desenrotlla la Conselleria d’Habitagte, Obres Públiques i Vertebració del Territori, dirigida per María José Salvador. Les obres de modernització compten amb un pressupost conjunt que supera els 120 milions d’euros i permetran equiparar esta línia amb la resta de l’explotació del TRAM´d’Alacant.
 
Dins del programa de reunions arreplegues en el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV amb la Comissió de Seguiment integrats per CERMI, Once, Fesord i altres entitats, s’ha realitzat a Alacant la presentació a les associacions de la demarcació de les mesures d’accessibilitat que disposaran el nou material mòbil de Línia 9.
 
En la trobada, els representants de FGV, encapçalaments pel director de Clients i Accessibilitat, Francesc Romeu, i el responsable d’enginyeria del projecte de Stadler Rail València, Jorge Vara, han explicat als membres d’Asocide CV, Cocemfe Alacant i Fesord CV els elements a instal·lar en accessibilitat.
 
D’esta manera, totes les portes seran accessibles, encara que la normativa només exigix una, ja que el vehicle s’adapta a l’andana, mantenint-se en el rang d’altura i separació que fixa el Reial Decret.
 
A més, les portes estaran proveïdes del dispositiu antiaprisionamiento reglamentari i, millorant les exigències normatives, disposaran d’un sistema de protecció basat en la vigilància del temps de tancament; de barrera de llum amb equip de transmissió i recepció i de sistema de protecció amb vora sensible.
 
Les portes disposaran d’un alt contrast cromàtic, exterior i interior, i de polsadors d’obertura fàcilment detectables i d’accionament còmode que garantisca l’accessibilitat.
 
Així mateix, les portes incorporen senyalització lluminosa per a indicar el seu estat, blanc, verd i roig, per a mantindre’s en tot moment identificades i indicar l’obertura i el tancament de les mateixes.
 
Les unitats també disposaran de polsadors de sol·licitud de parada distribuïts per tot el vehicle, especialment accessibles junt els espais reservats. La sol·licitud de parada es confirmarà de manera sonora i visual i esta apareixerà en els panells interiors de la unitat, en les pantalles informatives de què anirà proveït el material mòbil.
 
Quant als seients reservats per a persones amb discapacitat no usuàries de cadires de rodes, se senyalitzaran, a més de amb el pictograma corresponent, amb el canvi de color dels mateixos per a identificar amb facilitat els esmentats seients.
 
D’altra banda, el pis del vehicle serà, com exigix la normativa, de materials que no produïsquen reflexos i no serà lliscant, augmentant-se el grau d’antilliscament del mateix.
 
En referència al condicionament exterior, el Símbol Internacional d’Accessibilitat (SIA) es fixarà en la part frontal dreta del vehicle i els laterals, a més d’estar integrat en el paviment.
En la porta de servici d’accessibilitat es posaran els símbols per a identificar de manera gràfica l’accés.
 
Finalment, en l’espai reservat a les cadires de rodes, a més del respatler encoixinat es disposarà de cinturons de seguretat amb dos punts d’ancoratge.
 

Notícies relacionades

28 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan Baptista de Torrent

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
21 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi José Senent de Massarrojos

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Una...
14 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi IALE International School de L’Eliana

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Cinquanta...