Data
26 de January de 2020

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable els servicis que presta FGV

Amb una valoració de 7,82 punts, el 88,5% es mostra satisfet amb el servici, el 8,7% es manté indiferent i el rebuig és del 2,8%

Els clients atribuïxen la millor puntuació a la seguretat en el trajecte, la senyalització i l’accessibilitat al tren

Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,82 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019 després d’efectuar 3.021 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,78% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Segons l’estudi la valoració positiva del servici és del 88,5%, al sumar el 29% que el qualifiquen com “Bé”, el 48,3% com “Prou bé” i el 11,3% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 8,7%. La valoració de rebuig és del 2,8%, al sumar el 0,6% de la qualificació “Molt malament”, el 0,7% del “Prou mal” i el 1,5% del “Mal”.

La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients amb 8,10 punts, seguida per la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), ambdós amb 7,99 punts. A continuació se situen la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,87 punts; la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 7,82 punts; a Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 7,80; la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) amb 7,75; la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló); i la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) també amb 7,64.

El resultat obtingut en este últim ISC manté la valoració de notable d’anys anteriors respecte al servici que presta Metrovalencia. En 2018 i 2017 va ser de 7,88 punts, només sis centèsimes menys.

Com són els viatgers de Metrovalencia   

Segons l’informe de 2019, el nombre de dones que utilitzen els servicis de Metrovalencia que suposen el 64,3% del total de viatgers, per la qual cosa els hòmens són 35,7%. El 86,5% són espanyols i el 13,5% restant estrangers.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 35,1 anys, sent el segment de  menors de 25 anys el més significatiu amb el 37,4%; seguit del de 40 o més anys amb el 37,3% i la població entre 25 i 39 anys, aconseguix un 25,3%.

El 48,8% dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 31,9% té formació universitària i el 19,3% ha efectuat estudis primaris. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mig”, amb el 51,9%; seguit de l’alt-mig alt, amb el 30,8% i el baix-mig davall, amb el 17,3%.

En conte a l’ocupació, un 47,3% dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 35% són estudiants; un 5,5% són jubilats i pensionistes; el 5,2% es troben en situació de desocupació laboral; un 4,5% són autònoms i un 2,6% es declara ama de casa.

El que més i que menys agrada

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de sis punts, a excepció d’un que es queda a dos centèsimes. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen com a mínim una nota de “Bé” per als clients.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,48); senyalització (8,37); accessibilitat al tren (8,35); rapidesa (8,10) i neteja dels trens (7,95 punts).

Amb menor valoració se situen la massificació de viatgers (5,98); la freqüència de pas (6,47); la seguretat davant d’agressions (6,47); el preu dels bitllets (6,52) punts; i l’absència de moviments bruscos (7,19). És a dir, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” o “Notable” de nota.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...