Data
10 de March de 2016

FGV es reunix amb l’alcalde de Paterna i la Plataforma 15 minuts de la L-2 de Metrovalencia per a conéixer les seues reivindicacions

La freqüència de quinze minuts entre Paterna i Llíria es produïx en les hores punta del matí i primer hora de la vesprada

Els presents van acordar col•laborar amb propostes i intercanvi d’informació per a aconseguir millorar el transport públic ferroviari

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Àngel García de la Bandera, s’ha reunit amb l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, i amb representants de la Plataforma 15 minuts de la Línia 2 de Metrovalencia (Llíria-Torrent Avinguda) per a conéixer de primera mà les seues reivindicacions que, bàsicament, tracten d’aconseguir un servici de metre per a aconseguir freqüències com a màxim de quinze minuts entre Paterna i Llíria.
En este sentit, cal assenyalar que, entre Paterna i València ja hi ha la connexió cada quinze minuts i que, després de construir-se un punt d’encreuament de La Pobla de Vallbona en 2009, s’han aconseguit freqüències també de quinze minuts entre Paterna i Llíria en les hores punta del matí i de primeres hores de la vesprada.
En un ambient amable i distés, els membres de la Plataforma van titlar de “raonable” l’objectiu d’aconseguir la freqüència de 15 minuts en la Línia 2 durant tot el dia i van voler conéixer la realitat de l’empresa pública per a poder buscar “solucions” al problema plantejat.
El director gerent de FGV els ha explicat que, tècnicament, és possible mantindre la freqüència de quinze minuts durant tota la jornada però que, després de l’Acomiadament Col•lectiu que en 2013 va patir l’empresa en l’anterior legislatura faria falta més personal per a cobrir este tipus de demandes ja que, amb els recursos actuals, és molt difícil poder aconseguir-ho.
Una de les possibles solucions que García de la Bandera ha exposat és la futura constitució de l’Entitat Metropolitana de Transport i la firma d’un Contracte Programa amb el Govern central que augmentaria els recursos econòmics de FGV.
El dirigent de l’empresa pública hi ha assenyalat que FGV està en estos moments preocupada a conéixer la mobilitat per on discorre la seua xarxa i que, per a això, s’ha plantejat estudis de les distintes zones de Metrovalencia per a obtindre els coneixements necessaris per a reordenar el seu servici.
Així mateix, García de la Bandera s’ha mostrat obert que la Plataforma 15 minuts realitze propostes i que existisca un intercanvi d’informació amb FGV per a ampliar la col•laboració entre les parts, “ja que ens mou un objectiu comú, que és la millora del transport públic”.

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...