Data
10 de March de 2016

FGV es reunix amb l’alcalde de Paterna i la Plataforma 15 minuts de la L-2 de Metrovalencia per a conéixer les seues reivindicacions

La freqüència de quinze minuts entre Paterna i Llíria es produïx en les hores punta del matí i primer hora de la vesprada

Els presents van acordar col•laborar amb propostes i intercanvi d’informació per a aconseguir millorar el transport públic ferroviari

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Àngel García de la Bandera, s’ha reunit amb l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, i amb representants de la Plataforma 15 minuts de la Línia 2 de Metrovalencia (Llíria-Torrent Avinguda) per a conéixer de primera mà les seues reivindicacions que, bàsicament, tracten d’aconseguir un servici de metre per a aconseguir freqüències com a màxim de quinze minuts entre Paterna i Llíria.
En este sentit, cal assenyalar que, entre Paterna i València ja hi ha la connexió cada quinze minuts i que, després de construir-se un punt d’encreuament de La Pobla de Vallbona en 2009, s’han aconseguit freqüències també de quinze minuts entre Paterna i Llíria en les hores punta del matí i de primeres hores de la vesprada.
En un ambient amable i distés, els membres de la Plataforma van titlar de “raonable” l’objectiu d’aconseguir la freqüència de 15 minuts en la Línia 2 durant tot el dia i van voler conéixer la realitat de l’empresa pública per a poder buscar “solucions” al problema plantejat.
El director gerent de FGV els ha explicat que, tècnicament, és possible mantindre la freqüència de quinze minuts durant tota la jornada però que, després de l’Acomiadament Col•lectiu que en 2013 va patir l’empresa en l’anterior legislatura faria falta més personal per a cobrir este tipus de demandes ja que, amb els recursos actuals, és molt difícil poder aconseguir-ho.
Una de les possibles solucions que García de la Bandera ha exposat és la futura constitució de l’Entitat Metropolitana de Transport i la firma d’un Contracte Programa amb el Govern central que augmentaria els recursos econòmics de FGV.
El dirigent de l’empresa pública hi ha assenyalat que FGV està en estos moments preocupada a conéixer la mobilitat per on discorre la seua xarxa i que, per a això, s’ha plantejat estudis de les distintes zones de Metrovalencia per a obtindre els coneixements necessaris per a reordenar el seu servici.
Així mateix, García de la Bandera s’ha mostrat obert que la Plataforma 15 minuts realitze propostes i que existisca un intercanvi d’informació amb FGV per a ampliar la col•laboració entre les parts, “ja que ens mou un objectiu comú, que és la millora del transport públic”.

Notícies relacionades

21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...
24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...