Data
02 de January de 2019

FGV inicia el procés d’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 i 2 a la resta de la xarxa de Metrovalencia

L’empresa pública adjudica per 687.280 euros l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de les futures millores
 
Les actuacions s’escometran en quarts tècnics, vestíbuls, revestiments, comunicacions, ventilació, telecomandament, llanterneria i evacuació

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés d’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) a la resta de la xarxa de Metrovalencia.
 
Segons publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), l’empresa pública ha adjudicat l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de renovació i adequació de les dites instal·lacions subterrànies, per un valor de 687.280 euros, IVA inclòs, amb un termini de huit mesos. L’objectiu és que les millores a desenrotllar equiparen les Línies 1 i 2 a les Línies 3, 5, 7 i 9, de més recent construcció.
 
Estes instal·lacions, que comprenen les estacions subterrànies del tram comú de les Línies 1 i 2 (Beniferri, Campanar, Túria, Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Jesús, Patraix, i Safranar), més Empalme són les més antigues de Metrovalencia i han complit ja 30 anys de servici, atés que van obrir les seues portes a l’octubre de 1988.
 
El projecte constructiu haurà de posseir una descripció detallada dels treballs a executar, que aniran des de l’arquitectura de les estacions (quarts tècnics i vestíbuls) fins als revestiments, equipaments, llanterneria i evacuació.
 
D’esta manera, s’atendran les instal·lacions de baixa tensió (quadros tècnics, línies de distribució elèctrica, sistemes d’il·luminació i d’alimentació ininterrompuda); s’escometran treballs en les comunicacions i els sistemes de control i integració en el Telecomandament d’Energia d’Instal·lacions Fixes (TEIF); i es produiran millores en la catenària, subestacions (Sant Isidre i Empalme) i el citat TEIF.
 
Així mateix, s’analitzaran les necessitats de protecció contra incendis (central d’incendis, detectors d’incendi, polsadors d’alarma, extinció automàtica, mòduls de control i comportes tallafocs) i les instal·lacions de ventilació mecànica per a l’extracció de gasos i fums (ventilació de túnel, estacions i locals tècnics).
 

Notícies relacionades

03 - 12 - 2024

Carlos Mazón: “Hui fem un pas més en la recuperació de la mobilitat de les persones afectades per les riuades”

Destaca que “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat” amb la recuperació total de les Línies 3,5...
24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...