Data
02 de January de 2019

FGV inicia el procés d’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 i 2 a la resta de la xarxa de Metrovalencia

L’empresa pública adjudica per 687.280 euros l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de les futures millores
 
Les actuacions s’escometran en quarts tècnics, vestíbuls, revestiments, comunicacions, ventilació, telecomandament, llanterneria i evacuació

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés d’homologació tècnica de les estacions subterrànies de les Línies 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) a la resta de la xarxa de Metrovalencia.
 
Segons publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), l’empresa pública ha adjudicat l’assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de renovació i adequació de les dites instal·lacions subterrànies, per un valor de 687.280 euros, IVA inclòs, amb un termini de huit mesos. L’objectiu és que les millores a desenrotllar equiparen les Línies 1 i 2 a les Línies 3, 5, 7 i 9, de més recent construcció.
 
Estes instal·lacions, que comprenen les estacions subterrànies del tram comú de les Línies 1 i 2 (Beniferri, Campanar, Túria, Àngel Guimerà, Plaça Espanya, Jesús, Patraix, i Safranar), més Empalme són les més antigues de Metrovalencia i han complit ja 30 anys de servici, atés que van obrir les seues portes a l’octubre de 1988.
 
El projecte constructiu haurà de posseir una descripció detallada dels treballs a executar, que aniran des de l’arquitectura de les estacions (quarts tècnics i vestíbuls) fins als revestiments, equipaments, llanterneria i evacuació.
 
D’esta manera, s’atendran les instal·lacions de baixa tensió (quadros tècnics, línies de distribució elèctrica, sistemes d’il·luminació i d’alimentació ininterrompuda); s’escometran treballs en les comunicacions i els sistemes de control i integració en el Telecomandament d’Energia d’Instal·lacions Fixes (TEIF); i es produiran millores en la catenària, subestacions (Sant Isidre i Empalme) i el citat TEIF.
 
Així mateix, s’analitzaran les necessitats de protecció contra incendis (central d’incendis, detectors d’incendi, polsadors d’alarma, extinció automàtica, mòduls de control i comportes tallafocs) i les instal·lacions de ventilació mecànica per a l’extracció de gasos i fums (ventilació de túnel, estacions i locals tècnics).
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...