Data
04 de August de 2018

FGV instal·la lluminàries de LED en el taller d’El Campello per a reduir un terç el consum i la factura elèctrica

L’estalvi es xifra en més de 23.000 euros a l’any al disminuir l’energia gastada en 230.200 kwh

La vida útil de la nova il·luminació quintuplica a l’antiga, ja que la duració passa de dos a deu anys

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha procedit a substituir l’enllumenat superior de la nau del taller d’El Campello, compost per 115 lluminàries de vapor de mercuri 400w, per LED 150w, a fi de reduir en un terç el consum i la factura elèctrica d’estes instal·lacions de manteniment i depòsit del material mòbil del TRAM d’Alacant.
 
En concret, s’espera reduir els 335.865 kwh de consum actual pels 105.660 kwh de les noves lluminàries, la qual cosa suposarà passar de pagar una factura de 33.586,56 euros a l’any com fins ara a 10.566 euros en el futur immediat.
 
Estes xifres es traduïxen en un estalvi de 23.021 euros en el primer any que, passada una dècada, es convertiran en 279.271 euros, segons la simulació a deu anys realitzada per l’empresa pública tenint en compte un increment del preu de la llum anual del 4%. La inversió realitzada ha sigut de 50.775 euros, per la qual cosa el període de retorn s’ha fixat en 2,1 anys.

En el Programa de Gestió Ambiental de 2018, que forma part del Sistema de Gestió Ambiental implantat en FGV i que està certificat davall la norma UNE-EN ISO 14001, figura com a objectiu la reducció del consum elèctric i una de les metes incloses per a la seua consecució està la substitució de l’enllumenat convencional per enllumenat LED en el taller d’El Campello.

En 2017 es va fer un estudi de l’estalvi que suposaria esta mesura i, contemplats els resultats de la dit anàlisi, durant el primer semestre de l’any actual s’ha dut a terme este projecte de millora de l’eficiència energètica.

A més, cal tindre en compte que l’enllumenat substituït eren lluminàries de vapor de mercuri, la qual cosa implica una important reducció en la generació de residus perillosos al substituir els equips per altres clarament menys contaminants.

Un altre avantatge és la major duració de vida útil de les lluminàries de LED que quintupliquen a les de vapor de mercuri, ja que les antigues tenen una vida de 12.000 hores i dos anys de duració, mentres que les noves tenen una vida de 60.000 hores i deu anys de duració. Com a conseqüència d’esta situació, també s’aconseguix una reducció extra en la quantitat de residus generats, per la qual cosa es pot dir que l’estalvi és doble, independentment de les xifres econòmiques.

Notícies relacionades

13 - 06 - 2024

El Col·legi Sector Aeri de València tanca el programa de visites educatives a Metrovalencia previstes en este curs escolar

Alumnes i professors han recorregut els tallers i els trens que presten servici en la xarxa de metro Els 25...
17 - 04 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan de Ribera de Burjassot

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
16 - 04 - 2024

Metrovalencia acull una exposició contra la violència infantil en l’estació de Mislata

‘Recordes com et maltractaren?’, organitzada per l'Associació Quera, forma part de les activitats de Línia 0 d'FGV L'exhibició fotogràfica s'inaugura...