Data
06 de March de 2023

FGV invertirà més de 48 milions d’euros a millorar la seguretat i la senyalització en diferents trams de les línies 1 i 2 de Metrovalencia

  • La consellera de Política Territorial, Rebeca Torró, presideix la signatura del contracte entre Ferrocarrils de la Generalitat i Siemens España, l’empresa responsable d’executar el projecte
  • El sistema Automatic Train Protectión s’instal·larà en els trams de via única en els trams Bétera-Seminari CEU, Col·legi El Vedat-Castelló i Llíria-Paterna

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) invertirà més de 48 milions d’euros a millorar els sistemes de seguretat i de senyalització en diferents trams de les línies 1 i 2 de Metrovalencia. En concret, s’incorporarà, al llarg dels pròxims anys, un nou sistema de senyalització i ATP (Automatic Train Protectión) ERTMS nivell 1 que compleix amb tots els estàndards europeus, en els trams de via única de les línies 1 i 2 de Metrovalencia.

Els treballs inclosos afecten més de 80 quilòmetres de xarxa, distribuïts en els trams de Bétera-Seminari CEU i Col·legi El Vedat-Castelló, tots dos de la Línia 1 (Bétera-Castelló); i al tram Llíria-Paterna, de Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda). Actualment, aquests trams es troben protegits pel sistema FAP (Frenat Automàtic Puntual).

Aquest matí, amb presència de la consellera de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, s’ha procedit a la signatura del contracte entre FGV i l’empresa adjudicatària, la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Siemens Automation S.A.U. Siemens Rail Automation S.A.U. i Nertus Manteniment Ferroviari i Serveis S. A. A la reunió mantinguda prèvia a la signatura del contracte han assistit la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzatto, i el president de Siemens España, Agustín Escobar.

El pressupost del contracte és de 48.693.773,74 euros, IVA inclòs i el termini d’execució de les obres de 30 mesos.

“Amb l’execució d’aquest projecte, FGV continua avançant en la modernització i actualització dels seus sistemes de senyalització i seguretat en la circulació de tota la seua xarxa, aconseguint uns estàndards similars als que ja s’apliquen en els trams subterranis i altres en superfície” ha explicat la consellera.

Al seu torn, Rebeca Torró ha avançat que “en els pròxims mesos FGV presentarà un projecte constructiu per a completar la instal·lació d’un nou sistema de senyalització, similar a aquest, en els trams no inclosos en aquesta intervenció i completar així la modernització en aquesta matèria de tota la xarxa de Metrovalencia”.

Procés d’implantació

Aquesta actuació, prevista per als pròxims tres anys, contempla en una primera fase l’elaboració de tots els estudis i càlculs necessaris per al desenvolupament del projecte constructiu previ a l’execució de les obres.

La proposta recull també el desenvolupament dels plans de manteniment preventiu i correctiu per a tots els sistemes i equips i l’apilament de materials i equips i el desenvolupament d’aplicacions programari necessari per a la implantació dels sistemes.

En la fase d’execució s’inclou el desmantellament dels equips existents, que seran reemplaçats per les noves instal·lacions, i l’execució de treballs d’obra civil complementària.

La instal·lació dels nous equips comprén la completa connexió i desenvolupament de totes aquelles interfícies necessàries per al correcte funcionament d’aquests (ja que hauran de quedar completament integrats en el sistema de transport, particularment pel que fa al material mòbil), així com la preparació i desenvolupament de totes les proves de fàbrica i de sistemes.

Aquesta actuació incorpora també cursos de formació sobre els nous sistemes per al personal d’FGV i el lliurament de documentació sobre els sistemes que es vagen a posar en servei.

Amb antelació a la posada en marxa s’ha previst el desenvolupament dels treballs necessaris per a l’execució de les fases provisionals i les fases parcials de posada en servei, incloent-hi les proves per a cadascuna d’elles; la preparació i desenvolupament d’aquestes proves; i el subministrament de recanvis i garantia/manteniment.

Notícies relacionades

02 - 07 - 2024

El Consell autoritza FGV l’inici del procés de licitació del manteniment d’ascensors i escales mecàniques de Metrovalencia

El pressupost base de licitació del contracte és de 11,6 milions d'euros per a tres anys Se substituiran els ascensors...
04 - 05 - 2024

FGV ha renovat prop de 6 quilòmetres de clos en superfície de la xarxa de Metrovalencia

L'objectiu d'estes millores és evitar problemes de seguretat al llarg de les plataformes ferroviària i tramviària Els treballs s'han centrat...
04 - 04 - 2024

FGV interromp per obres la circulació entre les estacions de Torrent i Picassent de la Línia 1 de Metrovalencia del 6 al 8 d’abril

El trajecte es realitzarà amb autobús, amb parada en les estacions afectades, excepte en els baixadors de Col·legi El Vedat,...