Data
24 de July de 2024

FGV licita el manteniment d’ascensors i escales mecàniques de Metrovalencia per valor de 11,6 milions d’euros

Metrovalencia Jesús
  • El contracte per a tres anys arreplega dos possibles pròrrogues anuals que elevaria el muntant final a 19,7 milions
  • Se substituiran els ascensors en pitjor estat i sotmesos a major ús per nous equips elèctrics, més eficients energèticament

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el servici de manteniment i conservació de les escales mecàniques i ascensors en la xarxa de Metrovalencia. En l’actualitat, les instal·lacions de l’explotació de València posseïxen 157 escales mecàniques i 104 ascensors.

El pressupost inicial per a la licitació ascendix a 11.601.627,67 euros, IVA inclòs, per a un contracte de tres anys, amb possibilitat de dos pròrrogues anuals, amb el que la inversió s’elevaria a 19.788.000,86 euros, també amb l’Impost del Valor Afegit inclòs, en el cas que s’optara per activar les dos prolongacions.

La finalitat de la futura adjudicació és el manteniment integral de tots els ascensors i escales mecàniques, així com desenvolupar diferents tasques per a prolongar la vida útil dels equips, com el manteniment de cicle llarg d’escales mecàniques i el cicle llarg tecnològic d’escales mecàniques, així com escometre la modernització d’ascensors i millora de les seues condicions d’accessibilitat.

En este sentit, cal destacar que nombrosos elevadors es troben al final de la seua vida útil i estan sotmesos a un ús intensiu per part dels usuaris. Per això, s’ha inclòs en el plec tècnic la substitució dels ascensors que es troben en pitjor estat i estan sotmesos a major ús per nous equips elèctrics, més eficients energèticament. A més, s’inclou la instal·lació d’elements, com són els comandaments a distància, per a la millora de l’accessibilitat.

També es pretén millorar el contracte actual en qüestions de mà d’obra i de materials, complir amb la norma UNE-EN-115-2 dels elements de seguretat i aconseguir i millorar en la mesura que siga possible una sèrie d’indicadors de disponibilitat, fiabilitat i qualitat, a fi de garantir i millorar la prestació dels equips.

Un altre condicionant és que els treballs de manteniment es realitzen fora de l’horari comercial de Metrovalencia per a incidir el menys possible en els desplaçaments dels usuaris.

Notícies relacionades

08 - 12 - 2024

FGV destina 5,5 milions d’euros en la reparació, subministrament de recanvis i posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions

Un total de 19 trens es van veure afectats per la crescuda de l'aigua i necessiten diferents intervencions en equips...
13 - 11 - 2024

FGV avança en la instal·lació del nou Lloc de Comandament de Metrovalencia en els tallers de Machado i ja disposa de 35 trens per a prestar servici de metro

Després de la posada en marxa de les línies tramviàries es treballa a recuperar el servici de metro en les...
11 - 11 - 2024

FGV executa tres contractes d’emergència per a pal·liar els danys provocats per la DANA en Metrovalencia per valor de 13,3 milions d’euros

L'empresa pública porta dies amb les labors de neteja, retirada de residus i restitució del clos entre Sant Isidre i...