Data
31 de May de 2018

FGV licita els treballs de topografia i auscultació geomètrica de via del TRAM d’Alacant

Els treballs previstos compten amb un pressupost de 870.716,00 euros i permetran conéixer les condicions de qualitat de la via
 
Es desenrotllarà un sistema de geo-referenciación que permet conéixer estat i la ubicació de cada un dels elements existents

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat, segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), els treballs de consultoria topogràfica ferroviària, treballs d’alçament via i instal·lacions i auscultacions geomètriques i de la qualitat de la via de la xarxa del TRAM d’Alacant.
 
El pressupost de licitació d’estes actuacions que, per primera vegada, es realitzen en la xarxa de FGV a Alacant ascendix a 870.716,00 euros, IVA inclòs. El termini d’execució és de quatre anys més una possible pròrroga d’un altre.
 
El director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, hi ha assenyalat que “esta actuació permetrà, igual que s’ha fet en la xarxa de Metrovalencia, que l’empresa dispose d’un control complet de les condicions de la superestructura de la xarxa, amb l’objectiu de poder planificar de manera eficient les intervencions de reparació i manteniment”.  
 
L’auscultació geomètrica es realitza per mitjà d’un equip de mesurament encarrilat en la via, que la recorre en la seua totalitat, i que obté i representa de forma gràfica i geo-referenciada tots els paràmetres geomètrics obtinguts. Estes dades són analitzats des d’un Sistema de Gestió i Anàlisi Ferroviària que permet planificar les actuacions en manteniment.
 
Amb les dades obtinguts s’establix la qualitat geomètrica de la via i, de ser necessari, es planifiquen les intervencions necessàries per a millorar les condicions de confort i qualitat de la superestructura de via. De manera paral·lela es millora l’eficiència del sistema, així com la dependència amb altres sistemes com poguera ser la vida útil dels trens, desgastos, sorolls i es reduïx el consum d’energia.
 
Els treballs de revisió es realitzaran fora de l’horari comercial del TRAM d’Alacant  per a no alterar la circulació prevista.
 
Aplicació de criteris de qualitat
 
FGV ha establit uns nous criteris de tolerància de les seues infraestructures ferroviàries que prenen com a referència la Norma AENOR UNE-EN 13848-5, d’acord amb els nivells que s’empren en altres explotacions espanyoles com TMB, Metre Màlaga, Euskotren, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i unificats en ATUC (Associació d’Empreses de Transport Urbà Col·lectiu, que inclou autobusos, tramvies i metres).
 
“Anteriorment FGV no disposava de cap norma que fóra d’aplicació a l’explotació i es limitava a prendre com a referència els paràmetres d’altres administracions ferroviàries, sense fer un contrast tècnic de les dades obtinguts”, ha explicat Sánchez Jordà.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...