Data
16 de August de 2016

FGV participa en els actes commemoratius del 125 aniversari de la connexió ferroviària que unix València i Bétera

  • Un tren especial ha realitzat un recorregut commemoratiu al llarg de l’actual Línia 1 de Metrovalencia
  • El 12 d’agost de 1891 va partir des de l’antiga estació de Marxalenes el tren inaugural de la línia que unia València amb les poblacions de Bétera, Moncada, Masarrojos, Rocafort, Godella i Burjassot
  • L’acte commemoratiu ha sigut organitzat per l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Godella
     

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) s’ha sumat hui als actes commemoratius del 125 aniversari de l’obertura de la Línia que unia València i Bétera, organitzats per l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Godella.

Un tren especial de la sèrie 4300 que actualment presta servici en la xarxa de Metroavalencia ha realitzat un recorregut especial este matí al llarg de la Línia 1 des de l’estació de València Sud a Bétera. 125 aniversari Bétera

El 12 d’agost de 1891 va partir des de l’estació de Marxalenes el tren inaugural de la nova línia de València a Bétera, amb parades en les poblacions de Burjassot, Godella, Rocafort, Massarrojos i Moncada. L’endemà va començar a prestar servici de manera regular. La línia ha evolucionat a llarg d’estos anys fins a integrar-se en l’actual xarxa ferroviària de Metrovalencia, amb noves línies, estacions, infraestructures, electrificacions, dobles vies i el material mòbil que ha circulat per elles.

Nou Espai d´Historia del “trenet”

Amb motiu de la commemoració d’estos 125 anys d’història FGV ha instal·lat de forma permanent un nou Espai d’Història del “trenet”. En les estacions de Godella i Bétera s’exposen de forma permanent la sèrie fotogràfica de les estacions d’esta línia, realitzada per Victorià Márquez en 1963 per a la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils.

També s’ha reproduït part del projecte original del “Ferrocarril del Grau de València a Bétera amb Ramal a Rafelbuñol”, amb el pla de les estacions de segona, tercera classe i baixadors, realitzat en 1890 per l’enginyer J.Verdú per a la Societat Valenciana de Tramvies. Per a València es va pensar en la realització d’una nova Estació Central (coneguda com Pont de Fusta) , per al que en 1892 se li encarregaria a l’arquitecte J. Belda un projecte especial de primera classe. Mereix una menció especial el detall de l’Alçat de la Torre de Comandament de Godella, projectat en 1952 per enginyer Santiago Castro Cardús, així com la fotografia de Juanjo Olaizola d’una de les composicions que circulaven per la línia en els anys huitanta.

“Espais d’història” és una xarxa de micro exposicions que s’oferixen amb l’objectiu de donar a conéixer la història dels tramvies i ferrocarrils valencians. Espais temàtics, concrets i puntuals, situats en llocs amb seguretat i accés públic, per a difondre de manera atractiva la col·lecció de material ferroviari de FGV. En l’actualitat, a més dels dedicats al 125 aniversari del Trenet València-Bétera, FGV compte “Espais d´Història” en les oficines de València Sud, les estacions de Llíria, Paterna, Àngel Guimerà, Dénia, Gata de Gorgos, Teulada, el Centre d’Atenció al Client de l’estació de Colom i el d’Estels (Alacant).

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...