Data
21 de November de 2024

La Generalitat destina més de 40 milions d’euros per a recuperar el servici de Metrovalencia entre València Sud i Castelló després de les inundacions

  • Les actuacions en execució inclouen la renovació de via de les zones més afectades, la reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta i de les estacions d’este municipi i Picanya
  • El servici de la resta de línies de metro es recuperarà durant la primera setmana de desembre una vegada s’hagen realitzat les proves previstes per a la setmana vinent

La Generalitat ja executa diferents actuacions per un import superior als 40 milions d’euros en el tram que unix les estacions de València Sud i Torrent, que compartixen les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, i posteriorment fins a Castelló, destí final de la Línia 1. Una zona que concentra la major part dels danys ocasionats per les inundacions.

Des de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), s’ha posat en marxa un ambiciós pla per a recuperar el servici de Metrovalencia íntegrament i al llarg de diferents fases.

Com a alternativa a la xarxa de Metrovalencia, i fins a la recuperació del servici, la Generalitat ha habilitat 20 nous corredors d’autobús per a facilitar la connectivitat dels diferents barris i localitats pròximes a València i garantir la mobilitat dels ciutadans

Actuacions en execució

Els treballs previstos per part d’FGV comencen en el conjunt de vies auxiliars que connecten els tallers de València Sud amb les vies generals que han quedat totalment arrasades per l’aigua. L’import d’esta actuació supera els 15 milions d’euros, IVA inclòs.

En el conjunt d’instal·lacions de València Sud, situades a 1.200 metres del barranc del Peyo i també totalment arrasades, es destinen altres dos milions d’euros per a la neteja, clos i primers treballs de recuperació de les instal·lacions i tallers. També es treballa per a reposar el Lloc de Comandament que va quedar greument danyat i va obligar a detindre la circulació en el conjunt de la xarxa.

De manera paral·lela, i una vegada en servici les línies tramviàries, es treballa a condicionar un nou Lloc de Comandament en els tallers de Machado i com a part d’este procés es destinen més de tres milions d’euros per a la restauració del Control de Trànsit Centralitzat (CTC) i el telecomandament d’Instal·lacions Fixes, subestacions elèctriques i megafonia.

A estos contractes se suma un altre dirigit a la rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import superior als 11 milions d’euros i que comprén prop de 50 quilòmetres de traçat.

Ja a Paiporta, s’estan executant des de la setmana passada les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc del Peyo a Paiporta, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros. La reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia des de València Sud, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

Juntament amb esta actuació es destinen una mica més de dos milions d’euros per a condicionar les estacions de Paiporta i Picanya de Metrovalencia, destrossades per l’aigua. Al seu torn, s’ha previst una inversió d’uns nou milions d’euros per a la renovació dels sistemes de seguretat en la circulació i comunicacions afectats al llarg de tot este tram.

La resta d’inversions fins a sumar més de 50 milions d’euros en actuacions d’emergència ja adjudicades es destinen a equipaments tècnics, reposats per al material mòbil i altres necessitats per al funcionament de l’empresa.

Treballs a Paiporta

La reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i, posteriorment, fins a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

Fins a la data ja s’ha procedit al moviment de terra, hissat de l’armament de via despenjat dels taulers per al seu desmuntatge i demolició dels elements estructurals danyats.

Posteriorment, s’executaran els nous taulers, estreps i murs d’acompanyament laterals del barranc que han patit danys; la reposició d’instal·lacions, superestructura de via, tancament, canalitzacions, ancoratges de pals de catenària. Juntament amb la reconstrucció del pont s’està escometent la renovació integral de l’edifici i el seu entorn, igual que a Picanya.

Notícies relacionades

29 - 11 - 2024

Metrovalencia recuperarà la major part de la xarxa a partir del dimarts 3 de desembre

El conseller Vicente Martínez Mus ha avançat que les proves prèvies es desenrotllen amb èxit i el metro se sumarà...
28 - 11 - 2024

Metrovalencia amplia els horaris del tramvia en línia 10 per a assistir a la Marató València Trinidad Alfonso Zurich el diumenge 1 de desembre

La Generalitat distribuïx este any 37.000 títols gratuïts entre corredors i voluntaris, vàlids per al servici de tramvia i autobusos...
27 - 11 - 2024

FGV realitza les primeres proves per a recuperar part del servici de la xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana

El conseller Vicente Martínez Mus ha avançat que després de la posada en marxa de les línies tramviàries s'avança en...