Data
03 de April de 2023

La Generalitat invertirà 4,6 milions d’euros en els aparcaments dissuasius de les estacions de Metrovalencia d’El Clot a Riba-roja de Túria i Horta Vella a Bétera

  • Les obres també inclouen els vials d’accés a l’estació de Horta Vella tant per al trànsit rodat com ciclopeatonal
  • Aquestes actuacions s’emmarquen en els objectius del Consell de fomentar la intermodalitat i ús del transport públic, així com la descarbonització i la descongestió de les ciutats

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat invertirà 4,6 milions d’euros en els aparcaments dissuasius de les estacions de Metrovalencia d’El Clot a Riba-roja de Túria i Horta Vella a Bétera, així com en el condicionament dels vials d’accés.

Així ho ha anunciat la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez, que al costat de la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Anaïs Menguzzato, han visitat el futur emplaçament del pàrquing de Bétera.

Aquestes infraestructures, que comptaran amb finançament de la Unió Europea-NextGenerationEU a través del Pla de Recuperació i Resiliència (MRR), “s’emmarquen en l’objectiu de la Generalitat de fomentar la intermodalitat i l’ús del transport públic per a facilitar a la ciutadania els seus desplaçaments al marge del vehicle privat”, ha explicat la secretària autonòmica.

D’aquesta manera, ha afegit, “des del departament es vol contribuir a la descarbonització i la descongestió de les ciutats en facilitar i impulsar una mobilitat més sostenible”.

Al costat de l’estació de Horta Vella a Bétera

L’aparcament dissuasiu en l’estació Horta Vella de la Línia 1 de Metrovalencia, que es troba en fase final de la redacció del projecte de construcció, donarà servei als municipis de Bétera, Nàquera i Olocau. La Conselleria d’Obres Públiques invertirà en aquesta actuació 3 milions d’euros.

Les obres necessàries per a habilitar l’aparcament es corresponen amb la construcció del propi aparcament, els vials d’accés tant per a trànsit rodat com mitjans no motoritzats i el tractament enjardinat de les restes de parcel·les confrontants a la zona d’actuació.

En concret, s’ha dissenyat un aparcament a l’aire lliure per a 158 places de vehicles lleugers; 4, per a persones amb mobilitat reduïda; 13, per a motocicletes i una zona de 46 metres de longitud de ‘Kiss&*Ride’ o parada d’autobusos. També està dissenyat per a l’ús de la bicicleta i s’ha previst la instal·lació de aparcabicis-segurs.
Entre places d’aparcament es preveu una franja verda amb una doble funcionalitat, d’una banda, la plantació d’espècies arbòries que oferiran ombra natural als vehicles i, d’altra banda, suposen l’element principal de drenatge sostenible de l’aparcament, ja que sota aquestes zones verdes s’ha dissenyat una franja d’infiltració amb graves llavades. També s’han inclòs cinc punts de recàrrega elèctrica.

L’àrea d’aparcament consta de dos accessos per a vianants i ciclistes, un situat a la cantonada sud de l’aparcament, per als trajectes amb origen des de la glorieta prevista en la CV-3106, i un altre en extrem nord-oest, que mitjançant un pas sota el terraplé de la carretera CV-3106 connecta amb el baixador actual de Horta Vella i la zona residencial existent en el seu entorn.

El traçat es resol des de la CV-3106, carretera d’accés a Bétera des de l’est, i que connecta amb la variant de Bétera per al que se suprimeixen les dues interseccions en “T” existents actualment que s’aglutinen en una rotonda des de la qual parteixen els diferents vials de manera segura. Des d’aquesta rotonda ix un nou vial que connecta amb el camí de Moncada des del qual s’accedeix a l’aparcament.

L’accés ciclopeatonal té un tractament independent i es generen tres itineraris per a connectar les zones residencials existents en l’entorn i l’itinerari de la variant de Bétera amb l’aparcament. Així, es dona continuïtat a l’itinerari al costat de la variant de Bétera que discorre paral·lel a l’actual CV-3106 fins a la rotonda projectada.

El segon itinerari, que connecta la zona del Psiquiàtric amb la nova rotonda des d’on s’uneix amb l’itinerari procedent de la variant de Bétera, discorre paral·lel al nou vial projectat d’accés a l’aparcament.

El tercer itinerari connecta l’aparcament amb l’actual baixador de Horta Vella i zona residencial en el seu entorn, per al que es preveu donar continuïtat a les voreres de la urbanització.

La redacció d’aquest projecte d’aparcament dissuasiu s’ha coordinat amb el projecte que FGV està redactant per a la millora de freqüències, i que consisteix a habilitar un punt d’encreuament en l’estació per a això es preveu traslladar l’estació actual i duplicar la via en aqueix entorn.

Al costat de l’estació d’El Clot a Riba-roja de Túria

La Conselleria d’Obres Públiques invertirà 1,6 milions d’euros en l’aparcament dissuasiu que se situarà al costat de l’estació d’El Clot de la Línia 2 de Metrovalencia i que oferirà als ciutadans i ciutadanes de les zones residencials de Riba-roja de Túria, l’Eliana i San Antonio de Benagéber una alternativa a l’ús del cotxe privat. Aquesta actuació està en fase final de la redacció del projecte de construcció.

El disseny de l’aparcament s’ha dividit en dues zones, una a cada costat de les vies, per a crear aparcaments de xicoteta dimensió integrats en l’entorn residencial i de l’estació. A més, es millorarà l’entorn actual de l’estació en tots dos costats de la via i s’habilitarà un entorn segur i accessible que facilite l’intercanvi modal i foment del transport públic.

Aquests projectes s’emmarquen en el Programa Estratègic per a la Millora de la Mobilitat, Infraestructures i el Transport de la Comunitat Valenciana (UNEIX) que defineix les principals línies estratègiques d’actuació a seguir i a desenvolupar en matèria de mobilitat, infraestructures i serveis de transport en el període 2018-2030.

També, el Pla de Mobilitat Metropolità (PMoMe) preveu la creació d’una xarxa d’aparcaments dissuasius, connectats a alguna manera de transport públic, que fomente l’intercanvi modal i facilite que els ciutadans puguen accedir a la ciutat de València sense necessitat d’entrar a la ciutat amb el cotxe.

Notícies relacionades

18 - 03 - 2024

Els metros i tramvies de Metrovalencia recorreran en els principals dies de Falles 700.000 km, l’equivalent a 17,3 vegades la volta al món

FGV posa en circulació 2.358 servicis especials i 9.517 ordinaris els dies 15, 16, 17, 18, 19 i matinada del...
01 - 01 - 2024

Metrovalencia àmplia el servici amb motiu del partit de Lliga entre València CF i Vila-real CF

El dispositiu previst incorpora circulacions addicionals després de la finalització de la trobada que comença a les 21.30 hores a...
29 - 12 - 2023

FGV amplia el servici nocturn de Metrovalencia durant Nit de Cap d’Any fins al matí de l’1 de gener

Les circulacions addicionals permeten mantindre el pas de trens i tramvies des de la nit del 31 de desembre fins...