Data
08 de May de 2020

La Generalitat recupera la normalitat del servei del TRAM d’Alacant a partir del dilluns 11 de maig

A Alacant s’estableix l’horari de laborable no lectiu i es recupera el pas de tramvies en la Línia 3 que uneix Luceros i El Campello, mentres que la Línea 5 segueix sense circulacions 

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 11 de maig un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en  les circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre aquests mitjans de transport, en aquest procés de la crisis sanitària provocada pel COVID-19.

Aquesta nova reestructuració de serveis establida per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat està recollida en  la resolució del 7 de maig de 2020, publicada hui pel Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en la qual s’estableixen les mesures sobre els serveis de transport públic ferroviari i tramviari prestats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en aplicació del que es disposa en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i que posa fi als serveis que es venien aplicant des del passat 6 abril. 
 
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha explicat que  “la modificació es realitza amb la finalitat de seguir garantint que els usuaris puguen realitzar els seus desplaçaments, respectant les instruccions que deriven de l’evolució de la crisi sanitària provocada pel COVID-19”.
 
“La resolució estableix una reducció màxima de fins al 2% del servei ordinari en les línies ferroviàries de metro i del 17% del servei ordinari en les línies tramviàries, per la qual cosa amb aquesta disposició FGV oferirà pràctica-ment el 100% de les seues circulacions habituals, en les línies en servei, enfront del 50% aproximat de circulacions que s’han prestat en les últimes setmanes”, ha destacat el conseller Arcadi España.
 
TRAM d’Alacant
 
En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servei previst per a les jornades laborables no lectives, al no estar oberta la Universitat d’Alacant i la resta de centres educatius.  La Línia 3 (Estels-El Campello) entra de nou en servei, mentre  que la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça La Corunya) segueix paralitzada temporalment.
 
Davant qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72  i en twitter @tramdealicante  amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.  
Reforç de la seguretat i recomanacions als usuaris
 
Juntament amb l’obligació d’utilitzar màscara en tots els desplaçaments en transport públic, des d’FGV s’ha establit un reforç del dispositiu de seguretat que comptarà amb la col•laboració de les Forces de Seguretat.
 
Des de l’empresa pública de la Generalitat es recorda als usuaris que disposen de dispensadors de gel hidroalcohólic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
FGV ha senyalitzat els seients de manera alterna per a facilitar que els viatgers es distribuïsquen correctament a l’interior de trens i tramvies mantenint la distància de seguretat amb altres usuaris.
 
També es recomana evitar en la mesura del possible ocupar el corredor central, per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia, i llavar-se les mans després d’utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i instal•lacions d’FGV es desinfecten regularment. 
 
En les andanes, durant l’espera, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.
 
Des d’FGV s’informa també que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
A Alacant l’Espai al Client de Luceros ha traslladat la seua activitat a la taquilla principal de la mateixa estació.
 
En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...