Data
23 de June de 2018

La Línia 10 de Metrovalencia comptarà amb tots els elements necessaris per a garantir unes condicions d’accessibilitat universal

FGV ha constituït una comissió de treball que comptarà amb la participació d’entitats i col·lectius afectats
 
Els trens i estacions disposaran de tots els requisits relatius a desplaçament, agafe, localització i comunicació amb els viatgers

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) incorporarà en la futura Línia 10 de Metrovalencia totes les exigències en matèria d’accessibilitat que establix la normativa actual, la qual cosa permetrà que està línia reba la certificació UNIX 1700001-2.
 
Esta certificació garantix, independentment del grau d’autonomia de cada persona, que el desplaçament; les condicions de confiscació o agafe; localització; i comunicació i informació en l’interior de trens i instal·lacions estan adaptades. Estos criteris són coneguts com DALCO i tenen com a objectiu facilitar l’accessibilitat a l’entorn de tots els viatgers.
 
FGV ha constituït una comissió de treball en què participen les direccions d’Explotació, Comunicació i Clients i Accessibilitat. L’objectiu és assegurar des del primer moment que tots els projectes tant d’obra física com els equips de comunicació, informació, venda i trànsit per l’estació complisquen amb els criteris del Pla d’Accessibilitat de la pròpia empresa i incorporen totes les millores que s’acorden junt amb el CERMI i que van més enllà del que contempla la legislació vigent.
 
Estes exigències en matèria d’accessibilitat per a tot tipus de persones s’inclouran en projectes de la futura Línia 10 de Metrovalencia, entre el carrer Alacant i Natzaret, i que ha adjudicat recentment FGV per un import de 1,15 milions d’euros (IVA inclòs),
 
 
De la mateixa manera, s’analitzarà el futur material mòbil de la línia com s’ha fet amb els nous trens duals de la Línia 9 del TRAM d’Alacant i en els s’han anat incorporant les millores que van ser sol·licitades, segons normativa.
 
Junt amb la implantació d’esta norma en la Línia 10, l’objectiu de FGV és aconseguir la certificació de totes les seues línies, entre les que també s’inclou la Línia 9 del TRAM d’Alacant que es troba en ple procés de modernització, alhora que gradualment anirà adaptant plenament les seues instal·lacions actuals.
 
Línia 10 de Metrovalencia

 
El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar el 12 de juny de 2017 que les obres en esta línia, paralitzades des de 2011, es reiniciarien amb una inversió inicial de 50 milions d’euros, dels que 30 seran aportats per l’administració autonòmica i 20 procediran de la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Una vegada realitzats tots els tràmits administratius durant el present any, s’espera que les obres s’inicien en 2019 i que puguen estar acabades en la seua totalitat en 2023.

Les obres d’infraestructura de la llavors denominada T2 van començar l’any 2006 i van finalitzar l’any 2011, a l’abandonar l’anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. Fins a eixe moment, s’havien construït 2.500 metres de tram subterrani (carrer Alicante-Hermanos Maristes), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos-Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada del Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors.
 
La Línia 10 comprén un itinerari que té l’origen en la calle d’Alacant i continua a través d’un túnel fins a Germans Maristes. D’allí, l’itinerari en superfície arriba fins Natzaret.

Per a l’elaboració dels projectes constructius i les posteriors obres, es partirà de la informació, plans, estudis i documentació existents i per realitzar, amb l’objectiu d’obtindre un estalvi de costos durant el cicle de vida del projecte, des de la coordinació en les disciplines durant el disseny, control de l’intercanvi del flux d’informació, la unicitat en el model durant la redacció del projecte i reducció d’incertesa i interferències en els treballs, fins al potencial en la gestió posterior de la infraestructura i la seua conservació.
 

Notícies relacionades

28 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan Baptista de Torrent

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
21 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi José Senent de Massarrojos

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Una...
14 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi IALE International School de L’Eliana

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Cinquanta...