Data
17 de November de 2022

La Línia 10 de Metrovalencia ha desplaçat a més de mig milió de persones en els seus primers sis mesos de servei

  • Octubre, amb 118.539 trasllats, va ser el mes amb més moviments i Alacant, amb 189.298, l’estació amb més desplaçaments
  • El dissabte 22 d’octubre es van registrar 5.680 passatgers i passatgeres, el dia de major afluència des de la seua entrada en servei el 17 de maig

La Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) ha desplaçat en els seus primers sis mesos de servei a més de 600.000 persones, en concret 618.299, des del 17 de maig fins al 16 de novembre.

Octubre, amb 118.539, ha sigut el mes amb més moviments, seguit de juliol, amb 109.528; juny, amb 97.902; setembre, amb 95.453; agost, amb 86.831; i novembre, amb 62.288 i maig, amb 47.758, tenint en compte que aquests dos últims mesos només comptabilitzen 16 i 15 dies, respectivament, en produir-se la posada en marxa del servei a meitat de mes.

En el llistat d’estacions, la d’Alacant, amb 189.298 usuaris i usuàries lidera el ránking, seguida de Ciutat Arts i Ciències-Justícia, amb 113.146; Quatre Carreres, amb 85.727; Natzaret, amb 72.630; Amado Granell-Montolivet, amb 67.626; Russafa, amb 49.370; Oceanogràfic, amb 25.114; i en huitena posició, Moreres, amb 15.388 viatgers i viatgeres.

Quant a les jornades de major afluència, el dissabte 22 d’octubre va obtindre 5.680 passatgers i passatgeres; el dimecres 6 de juliol va registrar 4.795; el dijous 7 de juliol va mobilitzar 4.504; i el divendres 28 d’octubre va desplaçar 4.502 usuaris i usuàries.

La Línia 10

La Línia 10 uneix el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia, ja que ha incrementat el seu nombre de línies de tramvia, passant de tres a quatre; les totals de Metrovalencia, de nou a deu; el nombre d’estacions i parades, de 138 a 146; i de quilòmetres, de 156 a 161 km.

Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Connexió actual i futura amb la resta de la xarxa

Les estacions d’Alacant i Bailèn (Línia 7) estan unides per un passatge per als vianants fins a l’estació d’Alacant i que permetrà el pas dels usuaris de la Línia 7 a la Línia 10. En el futur, també es produirà la connexió de línies entre l’estació d’Alacant i Xàtiva a través d’un canó per als vianants que facilitarà la interconnexió entre la L10 i les línies 3, 5 i 9.

Des del moment en el qual la nova Línia 10 va entrar en servei, la seua connexió amb la resta de la xarxa de metro és gratuïta. D’aquesta manera, els transbords que es realitzen entre les estacions de Xàtiva (L3, L5 i L9), Bailèn (L7) i Plaça Espanya (L1 i L2) amb la d’Alacant (L10) es poden realitzar sense cap cost, encara que el canó per als vianants que unirà Alacant i Xàtiva no estiga conclòs. En el sentit invers, des de la L10 a la resta de la xarxa, el transbord tampoc té cost.

És a dir, els viatgers i viatgeres, després d’eixir de les instal·lacions de Metrovalencia en aquestes estacions, poden dirigir-se caminant pel carrer o pel passatge per als vianants de Bailèn fins a Alacant, on poden validar el seu títol de transport sense que se’ls descompte cap viatge addicional. El temps que disposen les persones usuàries per a realitzar aquest enllaç gratuït és de 20 minutos.

D’altra banda, gràcies als nous títols integrats SUMA, els viatgers i viatgeres de Rodalia, MetroBus i l’EMT poden transbordar de manera gratuïta a Línia 10, com ocorre amb totes les línies de Metrovalencia.

La Línia 10, origen de futures ampliacions

La posada en servei de la Línia 10 de Metrovalencia suposa el primer pas de futures ampliacions de la xarxa de tramvia a la ciutat de València. A part de la prolongació de la pròpia línia cap al Grau, els seus primers quilòmetres de recorregut seran compartits per les futures Línies 11, que es desviarà a la Ciutat de les Arts i de les Ciències (Pont l’Assut de l’Or) fins al Grau, i la Línia 12, que prendrà un traçat alternatiu, després de l’estació d’Amado Granell-Montolivet i abans de la parada de Quatre Carreres, fins a aconseguir el major hospital de la capital, La Fe.

Notícies relacionades

03 - 12 - 2024

Carlos Mazón: “Hui fem un pas més en la recuperació de la mobilitat de les persones afectades per les riuades”

Destaca que “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat” amb la recuperació total de les Línies 3,5...
24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...