Data
07 de March de 2017

La mitjana de desplaçaments setmanals en Metrovalencia se situa en quasi 8 viatges 

La freqüència d’ús de dilluns a divendres és del 62,9%
 
El 29% dels passatgers es mou per la xarxa amb major assiduïtat que en 2015
 
La valoració dels clients és de 7,93 punts sobre deu

El número mitjà de desplaçaments que els usuaris de Metrovalencia van realitzar a la setmana es va situar el passat any en 7,9 viatges, segons es desprén de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2016, realitzat després d’efectuar 3.013 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,8% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metre i tramvia.
 
Les dades revelen que el 38,7% dels clients va realitzar 10 viatges setmanals; el 23,7% fins a 4 viatges; el 17,7% de 5 a 9 desplaçaments; el 10,2% entre 11 i 19 viatges; el 6% incidisca que no ha viatjat en l’última setmana i el 3,7% ho ha fet 20 o més vegades.
 
Quant a la freqüència d’ús, el 62,9% recalquen que utilitzen el metre i/o tramvia de dilluns a divendres; el 19,9% dos o tres vegades; el 8,9% cada quinze dies; el 7,2% un dia a la setmana i el 1,3% una vegada esporàdicament.
 
Una dada curiosa és que el 39,1% dels entrevistats declara que preferix desplaçar-se amb metro o tramvia enfront d’altres opcions de transport, tant públiques com privades. Un 22,8% admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destí; el 33,5% no té un mitjà privat per a desplaçar-se o que el 15,4% no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí. El percentatge d’usuari “obligat” aconseguix el 64,8% i el “no obligat” el 35,2% restant.
 
L’enquesta constata que el 29% dels clients va viatjar amb major assiduïtat que en l’exercici anterior, mentres que el 61,5% ho va fer amb la mateixa i el 9,5% un menor nombre de vegades.
 
Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa, el 62% declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se enguany més vegades; el 27% per cent assenyala que el trajecte que ara necessita encaixa millor amb el metre o tramvia; el 3,7% argumenta qüestions econòmiques per a fer-ho; el 2,8% assevera que en l’actualitat li “agrada” més viatjar amb metro o tramvia; el 2,5% puntualitza que té un lloc de residència diferent i el 2% reconeix que ja no disposa d’un altre mitjà privat per a desplaçar-se.
 
Valoració dels usuaris

 
Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,93 punts sobre deu, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2016. Esta nota suposa un increment de 0,10 punts respecte a 2015.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (8,20 punts); la seguretat en el trajecte (8,19); senyalització (8,19), rapidesa (8,08) i neteja dels trens (8,03).
 
La Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) és la millor valorada pels clients amb 8,16 punts. Li seguixen la Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) amb 8,15 i la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 8,01. Després se situen la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), amb 7,97 punts; la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 7,97; la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), amb 7,85; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 7,80; i la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló) amb 7,62 punts.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...