Data
02 de September de 2018

La parada de La Isleta del TRAM d’Alacant es tancarà el dilluns per les obres del túnel de Serra Grossa

La connexió amb la via general de FGV inicia l’última fase per a la posada en circulació del nou traçat
 
Els trens de la L1 pararan durant els treballs en l’estació alternativa d’Albufereta, on presten servici habitualment les L3 i L4

La parada de La Isleta del TRAM d’Alacant es tancarà dilluns que ve 3 de setembre de manera temporal amb motiu de les obres del túnel de Serra Grosa i el seu enllaç amb la via general de la xarxa de FGV. Durant el transcurs dels treballs, que duraran quatre mesos, Albufereta es convertirà en l’estació alternativa per als usuaris.
 
En Albufereta, on paren habitualment les Línies 3 (Luceros-El Campello) i 4 (Luceros- Plaça La Corunya) del TRAM d’Alacant, també oferirà servici la Línia 1 (Luceros-Benidorm) en este període de temps. A més, en les voltants, els usuaris podran pujar a les línies d’autobús 9, 21 i 22.
 
Així mateix, s’informarà en tot moment als usuaris dels canvis programats amb cartelería en les estacions i avisos en l’interior dels tramvies en les parades més pròximes a La Isleta recomanant la parada alternativa d’Albufereta.
 
En una primera fase, es durà a terme l’enllaç de la via 2 del túnel de Serra Grossa amb la via general. Al concloure esta obra, l’actual tràfic tramviari i ferroviari es desviarà per esta via a través del túnel en circulació de via única mentres s’escomet la fase segona, l’enllaç de la via 1 del túnel amb la via general. Quan es concloga esta última comunicació, tot el trànsit es realitzarà pel túnel, ja en doble sentit. La parada de La Isleta estarà tancada en ambdós fases, fins que concloguen els treballs.
 
Mentrestant, prosseguixen a bon ritme les obres dins del túnel de Serra Grossa. Actualment s’està finalitzant les instal·lacions en l’interior del túnel, com la instal·lació de la catenària, els equips de seguretat i de comunicacions, els sistemes antiincendis, ventilació i altres elements associats a la infraestructura tramviària i ferroviària.
 
Serra Grossa
 
Les obres, amb un pressupost total de 29,9 milions d’euros, es van iniciar al febrer de 2010 i es van suspendre a l’octubre de 2013. Fins eixa data s’havien executat 21 milions d’euros i queden pendents prop de 9 milions d’euros.
 
El 30% del projecte en fase d’execució inclou la instal·lació de la superestructura de via, catenària i instal·lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavatges electrònics i Control de Tràfic Centralitzat (CTC).
 
Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l’avinguda de La vila joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i La Isleta del TRAM d’Alacant.
 
Estes instal·lacions inacabades formen part del conjunt d’actius que ha passat a gestionar FGV com a part de l’acord aconseguit amb l’extinta Entitat d’Infraestructures de la Generalitat (EIGE), que establia la cessió de totes les infraestructures ferroviàries i tramviàries autonòmiques a l’empresa pública.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...