Data
04 de October de 2022

Les àrees metropolitanes de París i València comparteixen propostes sobre el present i futur de les polítiques de mobilitat

  • Representants de RATP, ATMV iFGV han celebrat hui una sessió de treball per a abordar qüestions com a finançament, innovació i noves tecnologies
  • En aquesta mateixa jornada s’ha abordat també l’impacte i efectes de la COVID-19 en els usos dels serveis de transport metropolitans

Representants de les autoritats de les àrees metropolitanes de París i València, representades per la Régie Autonome dones Transports Parisiens (RATP) i la Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), respectivament, s’han reunit hui a València per a analitzar el present i futur del transport públic.

A la trobada, que ha tingut lloc en la seu de *Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a València Sud, han participat la gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, el director de la ATMV, Manuel Martínez, i tècnics de la RAPT, encapçalats per Laurent Gerardin.

Al llarg de la jornada s’han abordat diferents ponències com “El transport públic en l’àrea metropolitana”, “Finançament de Transport i polítiques públiques”, “La planificació del transport públic”, “Innovació i tecnologia en el transport públic” i “Impacte en el transport públic de la Covid-19”. Posteriorment, s’ha produït un debat en el qual les dues autoritats han expressat els seus punts de vista sobre el sector.

Totes dues entitats, malgrat les diferències en grandària i nombre de viatgers de les zones d’influència, han plantejat problemes comuns relacionats amb el finançament i política tarifària dels serveis de transport, la intermodalitat de mitjans i la recuperació de viatgers i viatgeres, després de la pandèmia, enfront de l’avanç del vehicle privat.

Per part de la ATMV s’han presentat les característiques dels diferents operadors de València i la seua àrea metropolitana (EMT, Metrovalencia, MetroBús i Renfe Rodalia) i s’ha destacat l’avanç donat enguany en matèria d’integració i coordinació, amb la comercialització dels títols SUMA que integren als quatre operadors.

Els participants de la trobada van realitzar el dilluns a la vesprada una visita a les instal·lacions de Metrovalencia, en concret a la nova línia de tramvia L10 (Alacant-Natzaret), a l’emblemàtica estació dissenyada per Santiago *Calatrava, Albereda, i a la intermodal metre-tramvia de Marítim.

RAPT

La Régie Autonome dones Transports Parisiens (RATP) és una empresa pública creada pel STIF (Unió de Transports de la Île de France) per a gestionar la xarxa de metro de París i altres transports urbans i interurbans de la capital francesa i de la seua àrea metropolitana, així com una part de les línies de RER (Réseaux Express Régional, ferrocarrils de rodalia de París).

La companyia va ser creada en 1949 en substitució de l’antiga Companyia de Ferrocarrils de París (CMP), per a gestionar conjuntament els mitjans de transport públic subterranis i de superfície, que estaven sent administrats per empreses privades. El seu estatus és el d’establiment públic de caràcter industrial i comercial.

La xarxa de transports operada per la RATP inclou 347 línies d’autobús; 6 línies de tramvia; 17 línies de metro, línies de rodalia i altres mitjans de transport.

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...