Data
14 de March de 2017

Metrovalencia oferirà 120 hores ininterrompudes de servici de metro i tramvia del 15 al 20 de març

El dispositiu especial començarà amb la Plantà i enllaçarà, després de la Cremà, amb el servici ordinari del dilluns
 
La Direcció General de Treball ha decretat uns servicis mínims del 85% en les parades convocats pel que es podrà oferir un servici amb relativa normalitat
 
FGV recomana seguir les instruccions dels agents i consultar la web www.metrovalencia.es

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel García de la Bandera, ha assegurat hui que l’empresa pública oferirà durant les Falles un servici amb “relativa normalitat”, una vegada coneguda la resolució de la Direcció General de Treball, que ha decidit uns servicis mínims del 85% en les diferents parades convocats pels sindicats durant les principals jornades festives.
 
De la Bandera ha explicat que, amb la dita resolució, es permetrà complir la programació de servicis especials en Falles, en les que s’oferiran circulacions ininterrompudes des de la Plantà de matí fins després de la Cremà del diumenge, enllaçant amb el servici ordinari del dia 21. En total, amb una previsió de 2,5 milions de viatgers en els nou principals dies festius (4, 5, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19 i matinada del 20) s’oferiran set milions de places per la xarxa de Metrovalencia.
 
El responsable de FGV ha informat que, amb la finalitat de garantir la seguretat en el servici que es presta en Falles, l’empresa pública va impulsar una reunió ahir a la vesprada, en la que van participar la Subdelegació del Govern, l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, les Regidories de Mobilitat i de Seguretat de l’Ajuntament de València i EMT, junt amb els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat amb la idea de preveure i coordinar quantes accions foren necessàries per a oferir a l’usuari les millors condicions de mobilitat i seguretat.
 
García de la Bandera hi ha assenyalat que FGV reforça el seu servici de vigilància, a més si haguera contractat a 48 persones per a atenció en estacions del 10 al 20 de març. Seguint les recomanacions de policia, ha apuntat que “es prega al seu torn als viatgers que seguisquen en tot moment les indicacions del personal de FGV; que ocupen la totalitat de les andanes i es distribuïsquen al llarg dels mateixos per a evitar aglomeracions i faciliten així a la resta d’usuaris l’accés i eixida de trens i estacions”.
 
El director gerent, qui ha afirmat que “entén” els motius de les parades, ha puntualitzat que “l’actual direcció ha mantingut sempre una postura de diàleg i col·laboració amb els representants sindicals, que també són coneixedors de les limitacions que patim per la Llei de Pressupostos”. El director gerent ha explicat que “en l’actualitat, es generen vacants que no es poden ocupar i que necessitem cobrir per a continuar complint amb els servicis actuals i poder afrontar les millores i ampliacions de servici previstes en el futur Pla de Transports de FGV”.
 
García de la Bandera ha precisat que, encara que els pressupostos de la Generalitat contemplen la partida econòmica per a les contractacions, “la normativa del Ministeri d’Hisenda impedix la seua materialització, a pesar que FGV arrossega, des de l’ERE, un dèficit quant a les necessitats de plantilla”. L’empresa pública, ha afegit el director gerent, necessita incorporar més de 100 treballadors per a complir els objectius actuals i de futur.
 
En este sentit, García de la Bandera ha recordat la carta que ell mateix ha dirigit al Ministeri d’Hisenda, demanant una trobada tècnica per a donar solució al problema, així com la reunió programada entre el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, per a abordar, entre altres qüestions, la taxa de reposició de treballadors del sector públic, concretament en FGV.
 
Servicis especials

 
Metrovalencia oferirà del 15 al 20 de març 120 hores de servici continuat, entre el qual destaca les circulacions nocturnes, amb motiu de la celebració de les Falles 2017, amb la peculiaritat que els desplaçaments extraordinaris continuaran després de la “Cremà” en la matinada del dia 20 fins a enllaçar amb el servici ordinari del dilluns.
 
L’oferta prevista per FGV permetrà afavorir la mobilitat entre els distints punts de la ciutat i l’àrea metropolitana que connecta la xarxa. Metrovalencia oferix, a pesar dels servicis mínims decretats per les vagues, més de trens i tramvies en circulació respecte als horaris habituals de la resta de l’any. D’esta manera es millora la freqüència de pas en determinats moments, com la mascletà, castells de focs artificials o Ofrena, alhora que es prolonga el servici durant les nits d’eixos dies.
 
Per a qualsevol consulta, els clients de Metrovalencia poden acudir, personalment, als Centres d’Atenció al Client o els Punt del Client de Metrovalencia. Els dits centres es troben en les estacions de Xàtiva, Túria, Colón, Benimaclet, Aeroport, Entroncament, Alboraya-Palmaret, Àngel Guimerà, Amistat-Casa de Salud, Mislata, Torrent Avinguda i Marítim-Serrería. També poden cridar al telèfon 900 461 046 o consultar la informació en la pàgina web de Metrovalencia (www.metrovalencia.es). A més, la comunicació es pot establir a través de les xarxes socials de facebook (facebook.com/metrovalencia.fgv) i twitter (@metrovalencia).

 

Notícies relacionades

03 - 07 - 2024

Metrovalencia oferix servicis especials de tramvia a Fira València per a acudir a OWN València i Airsoft Encounter

Del 4 al 7 se celebra el major festival d'entreteniment digital d'Espanya i del 5 al 7 el Saló Internacional...
27 - 06 - 2024

Metrovalencia oferix servicis especials de tramvia a Fira València per a acudir a FIMI

El 27 i 28 de juny se celebra el certamen de Moda Infantil La freqüència de pas serà de 30...
25 - 06 - 2024

Metrovalencia va afavorir la mobilitat de més de 150.000 usuaris en la nit de Sant Joan

El tramvia va mobilitzar a 52.493 viatgers en les seues quatre línies i el metro a 101.492 en les seues...