Data
04 de April de 2016

Metrovalencia va arreplegar 4.285 objectes perduts en 2015, un 8 per cent més que l’any anterior

Els usuaris perden una mitjana d’11 articles dia, sobretot carteres, claus i documentació

El dimecres és el dia més oblidadís, març el mes més conflictiu, el metre confon més que el tramvia i el subterrani oculta més que la superfície

Els amos recuperen el 58 per cent dels seus efectes, tardant una mitjana de tres o quatre dies a aconseguir-ho

El departament d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant el passat any un total de 4.285 objectes perduts pels usuaris de Metrovalencia, un 8 per cent més que en 2014, la qual cosa suposa la xifra més alta de l’última dècada. Estes dades suposen que s’obliden 11 objectes de mitja al dia i 357 per mes, que són guardats durant el mes natural en les estacions on es troben i tres setmanes més en les instal•lacions de València Sud. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local de València.

Els objectes que més apareixen en els metres i tramvies de València i la seua àrea metropolitana són, per orde, carteres, claus, documentació (DNI, passaports, diferents carnets), telèfons mòbils, motxilles, ulleres, llibres, bosses de mà i paraigua, però no es troben de manera homogènia durant l’any, sinó que hi ha èpoques propícies per a perdre determinats articles.

D’esta manera, al desembre i gener, el personal de FGV troba més targetes de crèdit per les compres de Nadal; al març, per les Falles, qualsevol tipus d’objectes; al maig, amb l’arribada del bon temps, les ulleres de sol abarroten els seients buits, i, a l’octubre, quan el mal temps fa la seua aparició, el paraigua han de ser retirats assíduament.

Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles s’extravien són març, octubre i novembre, seguits de maig, desembre i juny. Si més no objectes es perden és a l’agost, setembre i juliol, mesos en què existixen més períodes vacacionals entre els treballadors i estudiants i el nombre de clients de FGV es reduïx respecte a la resta de l’any.

L’oblit dels dimecres

Quant al dia de la setmana, els oblidadissos dimecres són els més perillosos per a les pertinences, seguit dels dijous, dimarts, divendres i dilluns. Els dissabtes i diumenges, quan el moviment de viatgers és molt inferior, són les jornades amb  menys pèrdues.
El metre posseïx una atracció per als objectes perduts per damunt del tramvia i, dins d’este mitjà de transport, el subterrani per damunt de les parts en superfícies, encara que estes són més nombroses.

El rànquing d’estacions on més es troben objectes ho encapçala Benimamet, seguida d’Empalme, Xàtiva, Ángel Guimerá i Marítim-Serrería. Es pot apreciar que tres d’estes cinc instal•lacions són d’habitual transbord, bé de metre i tramvia, com en el primer, segon i quint cas; bé de metre, com en el tercer i quart. Del sext al desé lloc se situen Túria, Colón, Aeroport, Amistat-Casa de Salud i Torrent Avinguda, respectivament.

La recuperació d’un objecte per part del seu amo durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 58 per cent, i el 42 per cent restant és entregat a la Policia Local de València. Quant al temps que es tarda a recuperar un article, tres o quatre dies és la mitjana més habitual.

Procediment que s’ha de seguir

Les estacions, Centres d’Atenció del Client i Punt de Clients on es puguen depositar els objectes perduts són 22 del total de la xarxa de Metrovalencia. Qualsevol objecte trobat en una altra dependència ha de ser portat a una de les assignades (distribuïdes per tot el mapa zonal) bé per la persona que ho trobe o bé per un agent.

Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats a una dependència de València Sud per a procedir a intentar localitzar l’amo, donar de baixa segons el seu estat o bé entregar-ho a l’Oficina d’Objectes Trobats de València un altre mes després. Es distingixen els objectes de valor per a donar-los un tracte especial en la cadena de custòdia, acompanyant de fotografies i utilització de caixa forta.
Els documents oficials (DNI, passaports, etc.), són entregats a l’Oficina d’Objectes Trobats de l’Ajuntament de València en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que es puga localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.

Objectes sorprenents

A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a cadires de rodes o de xiquet, crosses, gàbies de pardals, estores de dos metres, maletes, dosi d’insulina, ordinadors portàtils, bitllets d’avió o de tren, desens de loteria plaques de rajos X, bicicletes, passes de futbol o bàsquet, parts de baixes i, inclús, Bíblies i fins a un Corán.

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...