Data
14 de March de 2017

Quasi la mitat dels viatgers del TRAM d’Alacant preferix viatjar amb tramvia abans que utilitzar un altre mitjà de transport 

El 48 per cent dels clients opten per este mitjà de transport al no disposar d’un altre, per comoditat, falta d’aparcament, estalvi o rapidesa 

 
El 91 % dels clients es desplaça a peu fins a la parada i destina 8 minuts de mitja per a fer-ho 
 
La valoració general dels passatgers pel servici és de 8,38 sobre 10, destacant la puntualitat del tramvia

Quasi la mitat dels viatgers del TRAM d’Alacant, en concret el 48 per cent, assegura que “preferix” desplaçar-se amb el tramvia davant d’altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2016.

Els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan en un 26 % per no disposar de vehicle privat; un 19 % per comoditat; 18 % davant de les dificultats per a trobar aparcament; i la resta per qüestions com la rapidesa o la proximitat.
 
Este estudi que permet conéixer anualment l’opinió dels usuaris sobre el servici del TRAM d’Alacant es va realitzar el passat mes de setembre, després d’efectuar 1.515 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,8% amb un interval de confiança del 95% entre els viatgers majors de 15 anys de les tres línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional.
 
El mateix informe assenyala que el 30% dels usuaris del TRAM d’Alacant, quasi un de cada tres, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport a pesar de tindre vehicle propi, enfront del 69 % que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.
 
El mode més comú dels usuaris del tramvia per a accedir a les distintes parades de la xarxa és “a peu”, en el 91% dels casos, en la qual cosa destina uns 8 minuts de mitja a fer-ho. Amb moto o cotxe ho fa un 6%, amb un desplaçament superior als 10 minuts; l’autobús suposa el 4%; mentres que amb bicicleta ho fa menys d’1%, amb un temps per a accedir de 7 minuts.
 
Valoració dels usuaris 
 
Segons este ISC els clients han atorgat una valoració de 8,38 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant. La valoració per línies assenyala que la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) se situa un any més al capdavant de trajectes millor valorats, amb una puntuació de 8,45. Li seguixen Línia 3 (Luceros-El Campello) i Línia 1 Luceros-Benidorm), amb 8,35 punts; Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,34 i, finalment amb 8,29 punts la Línia 4 (Luceros-Plaza de La Corunya).
 
El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 10.432.487 usuaris en les línies de tramvia, tren-TRAM i tren convencional, la qual cosa suposa un increment del 1,40% i continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis, tornant a superar els deu milions de clients.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,76); senyalització (8,64); seguretat en el trajecte (8,61); puntualitat (8,58 punts); absència de cues (8,55); i compromís amb el medi ambient (8,49).
 
Entre els factors menys valorats destaquen preu (7,15), massificació (7,19); informació sobre interrupcions (7,34) i freqüència de pas (7,40) com els de menor acceptació, encara que tots amb valors superiors als set punts.  
 
Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM suposen el 59,7% del total de viatgers enfront del 40,3% dels hòmens.  Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 35 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 49 anys el més significatiu, amb el 33%. La Línia 2 posseïx els clients més jóvens, donada la seua utilització per part dels universitaris.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...