Data
10 de December de 2017

Sis de cada deu usuaris del TRAM d?Alacant viatja per motius de treball o estudis

La 36,4% es desplaça per motius laborals i el 26,9 % per qüestions acadèmiques
 
El 48,5 per cent residix a Alacant ciutat, un 47,5 % en altres municipis de la província, un 2,1% en la resta d’Espanya i un 1,9% en l’estranger

Més de sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2017, realitzat el passat entre setembre i octubre, després d’efectuar 1.522 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,51% i amb un interval de confiança del 95,5%.
 
L’estudi permet assenyalar que el 36,4 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 26,9% per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 63,3 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 13,7 %; seguit per diferents gestions, amb el 7,4%; visites a familiars i amics, amb el 7,2 %; compres, amb el 4,5%; servicis sanitaris, amb el 3,4% i el turisme, amb el 0,5%.
 
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 59,7 % dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 21,2 %; una vegada a la setmana el 8,3 %; i una vegada cada quinze dies el 4,3&; i una vegada al mes el 6,5 %. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,6 dies a la setmana.
 
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 28% dels usuaris; deu viatges, el 27,8 %; entre cinc i nou viatges, el 20,4 %; entre onze i dènou viatges, el 16,4 % i vint o més viatges, el 4,2 %. La mitjana és de 8 viatges a la setmana.
 
Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 48,5 %, residix en la capital i el 47,5 % en la resta de la província. El 2,1 % és d’una altra província d’Espanya i el 1,9 % viu en l’estranger.
 
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 12,5 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 10,3 %; La Vila Joiosa, amb el 7,1 %; Sant Joan, amb el 5,8%; Benidorm, amb el 4,4 %, i Altea, amb el 2,5 %. Per línies, la 2 (64,8%) i la 4 (55,4%) són les més utilitzades pels alacantins de la capital, mentres que la 9 destaca per aconseguir un 5,3 % d’usuaris estrangers. 
 
Valoració del servici
 
Els clients han atorgat una valoració de 8,21 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2017.
 
D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, un supera els 6 punts, huit sobrepassen els 7 punts de qualificació i tretze sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,69); senyalització (8,61); seguretat en el trajecte (8,54); absència de cues (8,42); i amabilitat/atenció d’empleats (8,34).
 
Entre els factors menys valorats destaquen la massificació (6,84); la informació sobre interrupcions (7,07); la freqüència de pas (7,16); el preu (7,41) i la comoditat en l’espera d’estacions (7,65 punts.). A destacar que el preu, històricament la principal queixa dels usuaris, passa al quart lloc. De totes maneres, a pesar de ser les variables que indiquen menor acceptació, totes elles registren valors superiors als set punts, excepte la massificació.
 
El TRAM d’Alacant va registrar durant el passat any un total de 10.432.487 usuaris en les línies de tramvia, tren-TRAM i tren convencional, la qual cosa suposa un increment del 1,40 % i continuar amb l’increment de viatgers dels últims exercicis, tornant a superar els deu milions de clients.

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...