Data
22 de February de 2020

TRAM d’Alacant va arreplegar 1.757 objectes perduts en 2019

Els usuaris perden una mitjana de 5 articles dia, sobretot targetes de transport, cartera, moneders, motxilles i claus

El protocol d’actuació establit aconseguix que els amos recuperen el 33,5% dels seus efectes, que és immediat si es tracta d’objectes de valor

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant el passat any un total de 1.757 objectes perduts pels usuaris de TRAM d’Alacant. Estes dades suposen que s’obliden 5 objectes de mitja al dia i 146 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en el magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local d’Alacant.

Els objectes que més apareixen en els trens i tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són, per orde,  targetes de transport; carteres i moneders; motxilles; claus; documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…); ulleres i/o fundes;, telèfons mòbils; carpetes; paraigua; i bosses de mà.

Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles es van extraviar van ser desembre, agost i juliol. Si més no objectes es van perdre va ser al març, maig i febrer.

Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu amo durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 33,5%, i el percentatge restant és entregat a la Policia Local d’Alacant o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deteriorament.
Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si hi ha algun element identificatiu o el client ho reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar inclús la mateixa jornada de la seua pèrdua.

Procediment que s’ha de seguir

Les estacions ateses amb personal de FGV són els punts d’entrega i d’arreplega per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central en l’estació de Luceros.

Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats al magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros per a intentar localitzar al propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Trobats d’Alacant transcorregut un altre mes.

Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.

Objectes sorprenents

A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a bicicletes, crosses, bastons, ordinadors portàtils, tablets, maletes, carros de bebé o de compres, cascos de moto, radiografies i informes mèdics, ombrel·les i fins a cadires elevadores infantils per als xiquets i xiquetes.
 

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...