Data
22 de February de 2020

TRAM d’Alacant va arreplegar 1.757 objectes perduts en 2019

Els usuaris perden una mitjana de 5 articles dia, sobretot targetes de transport, cartera, moneders, motxilles i claus

El protocol d’actuació establit aconseguix que els amos recuperen el 33,5% dels seus efectes, que és immediat si es tracta d’objectes de valor

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant el passat any un total de 1.757 objectes perduts pels usuaris de TRAM d’Alacant. Estes dades suposen que s’obliden 5 objectes de mitja al dia i 146 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en el magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus amos no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local d’Alacant.

Els objectes que més apareixen en els trens i tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són, per orde,  targetes de transport; carteres i moneders; motxilles; claus; documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…); ulleres i/o fundes;, telèfons mòbils; carpetes; paraigua; i bosses de mà.

Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles es van extraviar van ser desembre, agost i juliol. Si més no objectes es van perdre va ser al març, maig i febrer.

Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu amo durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 33,5%, i el percentatge restant és entregat a la Policia Local d’Alacant o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deteriorament.
Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si hi ha algun element identificatiu o el client ho reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar inclús la mateixa jornada de la seua pèrdua.

Procediment que s’ha de seguir

Les estacions ateses amb personal de FGV són els punts d’entrega i d’arreplega per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central en l’estació de Luceros.

Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats al magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros per a intentar localitzar al propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Trobats d’Alacant transcorregut un altre mes.

Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.

Objectes sorprenents

A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a bicicletes, crosses, bastons, ordinadors portàtils, tablets, maletes, carros de bebé o de compres, cascos de moto, radiografies i informes mèdics, ombrel·les i fins a cadires elevadores infantils per als xiquets i xiquetes.
 

Notícies relacionades

26 - 04 - 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del...
21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...