Data
20 de February de 2017

TRAM d’Alacant va arreplegar prop de 1.400 objectes perduts en 2016, quasi el 40% més que l’any anterior

Els usuaris perden una mitjana de 4 articles dia, sobretot targetes de transport, documentació i carteres
 
Julio és el mes més conflictiu de l’any, seguit de maig i juny
 
Els amos van recuperar 614 objectes, un 44% del total

El departament de Clients i Accessibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l`any passat un total de 1.396 objectes perduts pels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant, un 39,7% més que en 2015. Estes dades suposen que s’obliden 3,8 objectes de mitja al dia i 116 per mes, que són guardats en les instal·lacions de FGV fins a la seua devolució, destrucció o entrega a la Policia o Ajuntament.
 
Els objectes que més apareixen en els tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són targetes de transport (títols TAM i targetes personalitzades de FGV i multiviajes), documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carteres i moneders, claus, motxilles, ulleres o les seues fundes, carpetes i telèfons mòbils. Els mesos en què més articles s’extravien són juliol, maig i juny.
 
Procediment que s’ha de seguir

Els distints objectes trobats són entregats per part dels viatgers o dels agents del TRAM que els troben en les dependències de Dénia, Calp, Altea, Benidorm, El Campello, Marq-Castillo, Mercat i Estels, Gabinet de Circulació de Tallers Campello o l’Oficina d’Atenció al Client d’Estels.
 
Des d’estes dependències es remeten o són arreplegats pel personal d’Atenció al Client en un termini d’uns 15 dies, depositant-los en les caixes destinades a objectes perduts i classificant-los per mesos. Es depositen durant un termini de dos mesos, transcorreguts els quals, i si no han sigut recuperats pel seu propietari, són destruïts i donant-se de baixa.
 
Durant els dos mesos aproximats que es troben depositats en atenció al client, es realitzen gestions per a trobar el seu propietari i si és el cas s’entreguen a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant o a l’Oficina del TAM de l’Ajuntament d’Alacant.
 
Aquells objectes que són documents oficials, com DNI, passaport, SIP, etcètera, així com els objectes de valor, són entregats a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant en el termini màxim de 15 dies des que es reben en l’oficina d’Atenció al Client, a fi que es remeten el seu propietari i així s’eviten les gestions administratives de renovació de documents. Durant 2016 s’han entregat a la la dita policia un total de 122 objectes, la qual cosa representa un 8,7% del total d’objectes trobats el passat any.
 
Per la seua banda, les targetes de bons transports personalitzades del TAM com poden ser Bono Or, Bono Jove i Bono Escolar s’entreguen setmanalment a l’oficina del TAM perquè es posen en contacte amb el seu propietari i procedisquen a la seua devolució. En 2016 s’han entregat un total de 96 targetes personalitzades del TAM, la qual cosa representa un 7% aproximadament del total d’objectes perduts.
 
Els propietaris han recuperat durant 2016 un total de 614 objectes perduts, la qual cosa representa un 44%  sobre el total d’objectes perduts. A 31 de desembre encara hi havia un total de 74 objectes depositats en el registre magatzem corresponents al passat any, la qual cosa suposa un total de 5% sobre el total d’objectes arreplegats.
 
El nombre total d’objectes que durant 2016 no han sigut recuperats pel seu propietari i que tampoc van ser entregats a la policia o al TAM al no tractar-se de documents oficials o de Bons de transport del TAM, respectivament, i per tant han sigut destruïts o entregats a organitzacions benèfiques és de 485, la qual cosa representa un 35% del total d’objectes trobats.
 

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...