Data
26 de April de 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

  • La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020
  • Els representants comunitaris, estatals i autonòmics han supervisat l’execució dels fons europeus

Una delegació de representants de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda, acompanyats per membres de la Direcció General de Fons Europeus de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública han visitat les instal·lacions de la Línia 10 de Metrovalencia.

Esta línia, inaugurada el 17 de maig de 2022, es va construir per part de la Generalitat, gràcies al finançament de la Unió Europea a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Com a part dels projectes finançats amb estos fons, l’objectiu general ha sigut afavorir el passe a una economia baixa en carboni en tots els sectors, per a fomentar així la mobilitat urbana sostenible. El pressupost executat en esta actuació ha ascendit a 57 milions d’euros, dels quals 20 milions han sigut aportats a través de finançament europeu.

Esta línia unix el centre de la ciutat amb el principal actiu turístic del municipi, la Ciutat de les Arts i de les Ciències, la Ciutat de la Justícia i el barri de Natzaret, un dels poblats marítims de València.

Esta delegació, encarregada de supervisar l’execució dels fons europeus aportats ha estat acompanyada pel director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo. En el transcurs de la visita han realitzat un recorregut per la línia des de l’estació d’Alacant fins a Natzaret, on també han visitat l’edifici de tallers.

La línia combina trams subterranis i en superfície, amb un trajecte de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície). En concret, durant la visita s’han recorregut totes les estacions subterrànies de la nova línia (Alacant, Russafa i Amado Granell-Montolivet), i la primera de les parades en superfície de la línia, Quatre Carreres.

Esta línia va registrar l’any passat més de 2,4 milions de viatgers i la seua posada en servici permet evitar l’emissió anual de 2.977 tones de diòxid de carboni a l’atmosfera.

Procés constructiu

Les obres de la Línia 10 de Metrovalencia, originalment T2, es van iniciar l’any 2007 però les obres es van paralitzar en 2011, després d’haver construït 2.500 metres de tram subterrani (Alacant-Hermanos Maristas), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada de Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors.

Les obres finançades amb fons europeus van començar a l’abril de 2019 i van comprendre els treballs d’infraestructura i superestructura de via en els trams subterranis i nous de superfície; arquitectura i equipament; senyalització i comunicacions; electrificació i subestacions; i la construcció del depòsit i taller de Natzaret.

Notícies relacionades

24 - 11 - 2024

La Generalitat crea tres nous servicis d’autobús i aconseguix les 23 línies llançadores substitutives de Metrovalencia

Les noves rutes, que operaran a partir d'este dilluns són Torrent-Picanya-Paiporta, La Canyada-Paterna i Mislata-València La Generalitat ha creat tres...
13 - 11 - 2024

La Generalitat reestructura les línies d’autobús substitutives de la Línia 1 de Metrovalencia i reforça el servici en els municipis afectats per les restriccions a la mobilitat

Des d'este dimecres 13 de novembre, Rocafort, Bétera, Moncada-Alfara i Massarrojos estan connectats directament amb València a través de les...
10 - 11 - 2024

La Generalitat habilita quatre noves línies d’autobús per a millorar la mobilitat de Torrent, Lliria, Paterna i L’Eliana amb València

Carlos Mazón agraïx a conductors, Comunitat de Madrid i empreses de transport l'enviament de 40 autobusos que supliran la falta...