Data
26 de April de 2024

Una delegació de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda visiten la Línia 10 de Metrovalencia

  • La posada en servici de la línia en 2022 va comptar amb finançament de la Unió Europea a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020
  • Els representants comunitaris, estatals i autonòmics han supervisat l’execució dels fons europeus

Una delegació de representants de la Comissió Europea i el Ministeri d’Hisenda, acompanyats per membres de la Direcció General de Fons Europeus de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública han visitat les instal·lacions de la Línia 10 de Metrovalencia.

Esta línia, inaugurada el 17 de maig de 2022, es va construir per part de la Generalitat, gràcies al finançament de la Unió Europea a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Com a part dels projectes finançats amb estos fons, l’objectiu general ha sigut afavorir el passe a una economia baixa en carboni en tots els sectors, per a fomentar així la mobilitat urbana sostenible. El pressupost executat en esta actuació ha ascendit a 57 milions d’euros, dels quals 20 milions han sigut aportats a través de finançament europeu.

Esta línia unix el centre de la ciutat amb el principal actiu turístic del municipi, la Ciutat de les Arts i de les Ciències, la Ciutat de la Justícia i el barri de Natzaret, un dels poblats marítims de València.

Esta delegació, encarregada de supervisar l’execució dels fons europeus aportats ha estat acompanyada pel director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo. En el transcurs de la visita han realitzat un recorregut per la línia des de l’estació d’Alacant fins a Natzaret, on també han visitat l’edifici de tallers.

La línia combina trams subterranis i en superfície, amb un trajecte de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície). En concret, durant la visita s’han recorregut totes les estacions subterrànies de la nova línia (Alacant, Russafa i Amado Granell-Montolivet), i la primera de les parades en superfície de la línia, Quatre Carreres.

Esta línia va registrar l’any passat més de 2,4 milions de viatgers i la seua posada en servici permet evitar l’emissió anual de 2.977 tones de diòxid de carboni a l’atmosfera.

Procés constructiu

Les obres de la Línia 10 de Metrovalencia, originalment T2, es van iniciar l’any 2007 però les obres es van paralitzar en 2011, després d’haver construït 2.500 metres de tram subterrani (Alacant-Hermanos Maristas), 2.480 metres de tram en superfície (Hermanos Maristas-Natzaret) i l’estació soterrada de Mercat, no connectada amb els dos trams anteriors.

Les obres finançades amb fons europeus van començar a l’abril de 2019 i van comprendre els treballs d’infraestructura i superestructura de via en els trams subterranis i nous de superfície; arquitectura i equipament; senyalització i comunicacions; electrificació i subestacions; i la construcció del depòsit i taller de Natzaret.

Notícies relacionades

21 - 04 - 2024

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

L'oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l'any passat, el 40,7% del total Setembre, octubre i març van ser...
19 - 03 - 2024

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals cinc dies de Falles

El servici d'FGV del dia 15 a la matinada del 20 eludix l'emissió de 1.568 tones de CO₂ a l'atmosfera...
17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...