Data
30 de July de 2018

El nou baixador Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant entrarà en funcionament el 31 de juliol

Amb esta nova parada es fica en marxa de l’electrificació de 1,4 quilòmetres fins a l’estació de Benidorm

El Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020 finança esta actuació de 3,2 milions d’euros

 

El nou baixador Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant entrarà en servei el dimarts 31 de juliol, una vegada finalitzades les obres i el procés de proves tècniques previ.

Esta nova parada, situada junt amb l’estació d’autobusos de Benidorm, compta amb més de 6.000 metres quadrats de zona enjardinada entre l’estació d’autobusos i la nova parada, que es comuniquen a través de 125 metres de camins de vianants. Tanmateix s’ha construït un carril bici que unix estes dos instal·lacions amb el Palau d’Esports de Benidorm.
 
L’execució d’este projecte que també ha suposat l’electrificació de 1,4 quilòmetres de xarxa, entre Benidorm i Benidorm Intermodal,  ha sigut cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50% del projecte. La inversió ha sigut de 3,2 milions d’euros i el termini d’execució de quatre mesos.
 
El nou baixador compta amb andanes paral·leles de 76,5 metres de longitud cada un i l’equipament propi de les parades del TRAM d’Alacant, incloent-hi instal·lacions de senyalització, il·luminació i d’informació al viatger (interfonia, megafonia i taquillatge). 
 
L’obertura d’este nou baixador comporta el tancament de l’actual parada de Disc Benidorm i, al mateix temps, permet que inicialment part dels trens de la Línia 1 (Luceros- Benidorm) l prolonguen el seu destinació fins a Benidorm Intermodal per a facilitar també l’accés dels estudiants al Centre Educatiu Els Tolls. 
 
El sistema d’electrificació previst en el projecte constructiu està compost per línia aèria de contacte de les mateixes característiques que l’existent en Línia 1. Es tracta d’un sistema de catenària ferroviària convencional, formada per fil sustentador i de contacte, amb tots els elements de sustentació necessaris i que funcionarà amb una tensió de 750V en corrent continu.
 
L’actuació també ha inclòs l’equipament de la via amb el sistema de senyalització ATP ZSI 127, que garantix la circulació segura dels trens. Les obres s’han dut a terme sense necessitat de suprimir el servei habitual del TRAM d’Alacant, que ha mantingut les seues circulacions habituals en este tram. 
 

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...