Data
30 de July de 2018

El nou baixador Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant entrarà en funcionament el 31 de juliol

Amb esta nova parada es fica en marxa de l’electrificació de 1,4 quilòmetres fins a l’estació de Benidorm

El Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020 finança esta actuació de 3,2 milions d’euros

 

El nou baixador Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant entrarà en servei el dimarts 31 de juliol, una vegada finalitzades les obres i el procés de proves tècniques previ.

Esta nova parada, situada junt amb l’estació d’autobusos de Benidorm, compta amb més de 6.000 metres quadrats de zona enjardinada entre l’estació d’autobusos i la nova parada, que es comuniquen a través de 125 metres de camins de vianants. Tanmateix s’ha construït un carril bici que unix estes dos instal·lacions amb el Palau d’Esports de Benidorm.
 
L’execució d’este projecte que també ha suposat l’electrificació de 1,4 quilòmetres de xarxa, entre Benidorm i Benidorm Intermodal,  ha sigut cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50% del projecte. La inversió ha sigut de 3,2 milions d’euros i el termini d’execució de quatre mesos.
 
El nou baixador compta amb andanes paral·leles de 76,5 metres de longitud cada un i l’equipament propi de les parades del TRAM d’Alacant, incloent-hi instal·lacions de senyalització, il·luminació i d’informació al viatger (interfonia, megafonia i taquillatge). 
 
L’obertura d’este nou baixador comporta el tancament de l’actual parada de Disc Benidorm i, al mateix temps, permet que inicialment part dels trens de la Línia 1 (Luceros- Benidorm) l prolonguen el seu destinació fins a Benidorm Intermodal per a facilitar també l’accés dels estudiants al Centre Educatiu Els Tolls. 
 
El sistema d’electrificació previst en el projecte constructiu està compost per línia aèria de contacte de les mateixes característiques que l’existent en Línia 1. Es tracta d’un sistema de catenària ferroviària convencional, formada per fil sustentador i de contacte, amb tots els elements de sustentació necessaris i que funcionarà amb una tensió de 750V en corrent continu.
 
L’actuació també ha inclòs l’equipament de la via amb el sistema de senyalització ATP ZSI 127, que garantix la circulació segura dels trens. Les obres s’han dut a terme sense necessitat de suprimir el servei habitual del TRAM d’Alacant, que ha mantingut les seues circulacions habituals en este tram. 
 

Notícies relacionades

13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
06 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Foios per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
05 - 02 - 2024

FGV envia cartes informatives als ajuntaments de la xarxa de Metrovalencia de la possibilitat de subscriure convenis per a activar polítiques socials en el transport

L'empresa pública ha posat en coneixement dels municipis els títols de transport més beneficiosos segons cada col·lectiu L'acord pot afectar...