Data
01 de April de 2023

Els Espais i Centres d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 200.000 visites en 2022

  • L’oficina de Xàtiva va acumular 83.122 consultes personalitzades l’any passat, el 40,5% del total
  • Octubre, setembre i març van ser els mesos de més intensitat. Tarifes, horaris i itineraris les qüestions més requerides

Els Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i els Centres d’Atenció al Client (Aeroport i Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant l’any passat 205.037 visites de persones usuàries, la qual cosa suposa una mitjana de 561 atencions al dia i 17.086 al mes.

Els clients i clientes de Metrovalencia poden realitzar preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servei de l’estació i reconvertit en Espai del Client a l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servei des de 2001; el de Colón obert en 2007 i reconvertit en Espai del*Client al desembre de 2017; el Centre d’Atenció al Client de Aeroport, l’obertura del qual es va produir en 2008 i el seu tancament al maig de 2022; i el d’Alacant, obert al maig de 2022 amb la posada en servei de la Línia 10 (Alacant-Natzaret).

El centre que va acollir més visites en 2022 va ser Xàtiva, amb 83.122, la qual cosa suposa un 40,5% del total. Li van seguir Colón, amb 48.582 visites; Benimaclet, amb 41.339 visites; Alacant, amb 16.726 visites en els seus set mesos i mig obert; i Aeroport, amb 15.268 visites en els seus cinc mesos en servei del passat any.

Octubre va ser el mes en què es va registrar un major nombre de visites als Espais i Centres d’Atenció al Client amb 26.537. Li van seguir setembre, amb 22.477; i març, amb 22.255 visites.

Quant a l’horari en què més acudeixen les persones usuàries a aquests centres, la forqueta entre les 12 i les 13 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada, seguida de la franja d’11 a 12 hores i la de 13 a 14 hores.

Motius de les visites

Els centres reben a clients i clientes que necessiten informació, però també als qui tramiten les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta moneder TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

L’any passat l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en la informació general, sobretot en qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després es van situar la gestió de targetes i les incidències que concerneixen al suport sense contacte.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client que FGV comença a posar en marxa. Són un lloc d’interrelació entre el client i l’empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els serveis que s’ofereixen. El disseny de l’espai segueix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’Accessibilitat d’FGV.

El nou Espai del Client, a més de les tasques que es realitzen en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions). A més, disposa de zona Wi-Fi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauletes o portàtils.

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...