Data
10 de March de 2024

Els usuaris de Metrovalencia realitzen transbords entre diferents línies de metro i tramvia en el 19,5% dels seus desplaçaments

  • La L6 i L8 són les de major transbords de viatgers amb el 30,5% i Àngel Guimerà l’estació amb més d’estos moviments amb el 23,2%
  • Els clients opten per les màquines automàtiques (56,3%) i la targeta de crèdit (61,8%) per a adquirir els títols de transport

El percentatge de passatgers que realitza transbord entre les diferents línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 19,5%, quasi un de cada cinc, segons s’assenyala en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2023, realitzat després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia.

Este transbord d’usuaris es realitza, especialment, en les Línies 6 i 8, amb un 30,5%, seguida de la Línia 9, amb 26%; La Línia 4, amb el 21,4%; la Línia 3, amb 19,9%; la Línia 1, amb el 18%; la Línia 2, amb el 17,2%; la Línia 7, amb el 16,9%; la Línia 10, amb el 16,5% i, finalment, la Línia 5, amb el 15,5% dels transbords.

Quant a les estacions en què es produïxen més transbords, Àngel Guimerà (estació en la qual es travessen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 23,2% de la mobilitat entre línies; seguida de Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 16,3%; Alameda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 10,4%; Colón (Línies 3, 5, 7 i 9) amb el 9,7%; Empalme (Línies 1, 2 i 4), amb el 7,64%; Jesús (Línies 1, 2 i 7), amb el 3,8%; i Marítim (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 3,8% dels intercanvis de línies.

Mitjans de recàrrega de títols

Els clients i clientes de Metrovalencia opten majoritàriament per recarregar el seu títol de transport en les màquines expenedores automàtiques en un percentatge que aconseguix el 56,3%. Li seguixen les taquilles amb un 25%, les xarxes exteriors, com a quioscos o estancs, amb el 13,3% i la web de Metrovalencia www.metrovalencia.es, amb el 5,4%. La Línia 10, amb el 70,6% i la Línia 7, amb el 69,2% són les que més utilitzen la màquina automàtica.

Quant a com sol pagar el usuari els esmentats títols de transport, la targeta de crèdit, amb un 61,8%, supera a l’efectiu, amb un 38,2%. En la Línia 10 es produïx la major desproporció entre estes dos opcions, ja que la targeta de crèdit aglutina el 68,7% i l’efectiu aconseguix el 31,3%.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Notícies relacionades

12 - 10 - 2024

Metrovalencia va facilitar la mobilitat de 8,6 milions d’usuaris al setembre

Els moviments diaris seguixen a l'alça, obtenint quasi un milió més de desplaçaments que en el mateix període de 2023,...
25 - 09 - 2024

Infraestructures presenta a informació pública l’estudi informatiu de la Línia 11 de Metrovalencia

Esta nova línia forma part del Pla d'Ampliació de la xarxa de metro i tramvia de València i la seua...
19 - 09 - 2024

Martínez Mus destaca que la implantació de Navilens en tota la xarxa de Metrovalencia representa un avanç cap a un servici més accessible per a totes les persones

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha explicat que s'han instal·lat uns 3.000 codis en 217 estacions i...