Data
10 de March de 2024

Els usuaris de Metrovalencia realitzen transbords entre diferents línies de metro i tramvia en el 19,5% dels seus desplaçaments

  • La L6 i L8 són les de major transbords de viatgers amb el 30,5% i Àngel Guimerà l’estació amb més d’estos moviments amb el 23,2%
  • Els clients opten per les màquines automàtiques (56,3%) i la targeta de crèdit (61,8%) per a adquirir els títols de transport

El percentatge de passatgers que realitza transbord entre les diferents línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 19,5%, quasi un de cada cinc, segons s’assenyala en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2023, realitzat després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia.

Este transbord d’usuaris es realitza, especialment, en les Línies 6 i 8, amb un 30,5%, seguida de la Línia 9, amb 26%; La Línia 4, amb el 21,4%; la Línia 3, amb 19,9%; la Línia 1, amb el 18%; la Línia 2, amb el 17,2%; la Línia 7, amb el 16,9%; la Línia 10, amb el 16,5% i, finalment, la Línia 5, amb el 15,5% dels transbords.

Quant a les estacions en què es produïxen més transbords, Àngel Guimerà (estació en la qual es travessen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 23,2% de la mobilitat entre línies; seguida de Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 16,3%; Alameda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 10,4%; Colón (Línies 3, 5, 7 i 9) amb el 9,7%; Empalme (Línies 1, 2 i 4), amb el 7,64%; Jesús (Línies 1, 2 i 7), amb el 3,8%; i Marítim (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 3,8% dels intercanvis de línies.

Mitjans de recàrrega de títols

Els clients i clientes de Metrovalencia opten majoritàriament per recarregar el seu títol de transport en les màquines expenedores automàtiques en un percentatge que aconseguix el 56,3%. Li seguixen les taquilles amb un 25%, les xarxes exteriors, com a quioscos o estancs, amb el 13,3% i la web de Metrovalencia www.metrovalencia.es, amb el 5,4%. La Línia 10, amb el 70,6% i la Línia 7, amb el 69,2% són les que més utilitzen la màquina automàtica.

Quant a com sol pagar el usuari els esmentats títols de transport, la targeta de crèdit, amb un 61,8%, supera a l’efectiu, amb un 38,2%. En la Línia 10 es produïx la major desproporció entre estes dos opcions, ja que la targeta de crèdit aglutina el 68,7% i l’efectiu aconseguix el 31,3%.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Notícies relacionades

02 - 04 - 2024

Metrovalencia supera els 10,5 milions de viatgers al març i aconseguix el millor resultat mensual de la seua història

Les xifres obtingudes representen un increment del 6,63% respecte al mateix període del passat any El 16 de març ha...
31 - 03 - 2024

Els joves menors de 31 anys van realitzar el 38% dels desplaçaments de Metrovalencia en 2023 gràcies al Abonament Jove

L'Abonament Jove Gratuït va registrar 34,6 milions de viatges i s'ha convertit en el títol de transport més utilitzat l'any...
29 - 03 - 2024

Un 89% dels usuaris de Metrovalencia accedix directament a la seua estació o parada sense utilitzar un altre mitjà de transport

Estos clients empren 6,6 minuts de mitjana des del seu punt d'origen fins a FGV i 6,8 minuts des del...