Data
29 de January de 2018

Els usuaris valoren amb un notable el servei que presta Metrovalencia

 

Amb una valoració de 7,88 punts, el 87% es mostra satisfet amb el servei, el 9,2% es manté indiferent i el rebuig és del 3,8% 
Els clients atribuïxen la millor puntuació a la seguretat en el trajecte, la senyalització i la rapidesa 

Els usuaris valoren amb un notable el servei que presta MetrovalenciaEls clients han atorgat una valoració de notable, 7,88 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2017, realitzat a finals al novembre de 2017, després d’efectuar 3.068 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,77% per a un interval de confiança del 95,5%. L’enquesta es va realitzar a viatgers de metro i tramvia majors de 15 anys.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servei és del 87%, al sumar el 23,9% que el qualifiquen com “Bé”, el 48,6% com “Prou bé” i el 14,5% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència és del 9,2%, percentatge que coincidix amb la qualificació de “Regular”. La valoració de rebuig és del 3,8%, al sumar el 0,6% de la qualificació “Molt malament”, el 1,1% del “Prou mal” i el 2,1% del “Mal”.
 
La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients, amb 8,10 punts, seguida de la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda), amb 8,05 punts, i la Línia 9 (Alboraya Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 8,01 punts. A continuació es troben la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 7,90 punts; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serreria), amb 7,88 punts, igual que la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I); la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 7,77 punts; la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), amb 7,67 punts; i, finalment, la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch), amb 7,64 punts.
 
El resultat obtingut en este últim ISC manté la valoració de notable d’anys anteriors respecte al servei que presta Metrovalencia.
 
Com són els viatgers de Metrovalencia       
 
Segons l’informe de 2017, el nombre de dones que utilitzen Metrovalencia suposen el 63,6% del total de viatgers; els hòmens representen el 36,4%. El 89,9% són ciutadans espanyols i el 10,4% restant, estrangers.
 
Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 34,3 anys, sent el segment de menors de 25 anys el més significatiu, amb el 37,3%. Amb 40 o més anys sumen el 35,4% i la població entre 25 i 39 anys aconseguix un 27,3%. 
 
El 44,1% dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 34,3% té formació universitària i el 21,5 % ha cursat estudis primaris. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mig”, amb  el 49,4%; seguit de l’alt-mig i alt, amb el 32,4% i el baix-mig i baix, amb el 18,2%.
 
En conte a l’ocupació, un 49,2% dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altre; el 35,2% són estudiants; el 4,6% es troben en situació de desocupació laboral; un 4,1% són jubilats i pensionistes; un 3,7% són treballadors autònoms.
 
El que més i el que menys agrada 
 
D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de 6 punts. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen una nota de “Bé” per als clients.
Els aspectes que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (9,49); senyalització (8,32); rapidesa (8,16); que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (8,13 punts); i funcionament de canceladoras (8,04).
Amb menor valoració se situen, sempre amb més de 6 punts, el preu dels bitllets (6,23 punts), la massificació de viatgers (6,38), la freqüència de pas (6,58), la informació en interrupcions (6,98) i el funcionament de les escales mecàniques (7,04). És a dir, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” o “Notable” de nota.
 

Notícies relacionades

24 - 05 - 2024

Els usuaris del tramvia de València valoren amb un notable, 8,02 punts sobre 10, el servici que presta este mitjà de transport

La puntuació positiva, sumant “Molt bé”, “Bastant bé” i Bé”, aconseguix el 92% La Línia 10 obté 8,78 punts, les...
28 - 04 - 2024

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

Els viatgers poden sol·licitar informació i buidar dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats...
25 - 04 - 2024

Metrovalencia modifica el diumenge el seu servici de tramvia amb motiu de la ‘Volta Ciclista a Espanya Femenina’ i la ‘15K València Oberta a la Mar’

El dia 28 s'interrompen les circulacions en les línies 4, 6, 8 des de les 8.50 fins a les 10.20...