Data
14 de February de 2017

FGV i els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig milloren les condicions de seguretat de la Línia 2 del tramvia

L’empresa pública ha posat en marxa una sèrie de mesures que, junt amb les dels municipis, han augmentat la seguretat 

Amb estes actuacions s’han reduït les col•lisions en els encreuaments d’esta línia   


Noves senyalitzacions, pintura de passos de vianants i tancament d’alguns trams han sigut algunes de les accions dutes a terme
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig han millorat la seguretat de la Línia 2 del TRAM Metropolità d’Alacant (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), la més utilitzada de la xarxa tramviària, amb una sèrie d’actuacions consensuades per estes entitats, a més de la Universitat d’Alacant, els estudiants de les quals són en bona part usuaris habituals de la línia.

El director gerent de FGV, Angel García de la Bandera, ha assenyalat que “la preocupació i interés per evitar possibles incidents i la col•laboració amb els municipis afectats ha donat els seus fruits i en els dos últims anys s’ha aconseguit reduir el nombre de sinistres registrats en els encreuaments semafòrics”. 
 
En concret, s’han rebaixat les 16 incidències de 2014 a les 14 de 2015, i a les 12 en 2016, que representa un descens del 25 per cent sobre el nombre de col•lisions registrades en esta línia fa dos anys.
 
Entre les mesures adoptades en els últims mesos destaca la proposta de regulació i coordinació semafòrica en les interseccions, el reforç de la senyalització en tota la línia, en els trams de carril bici i encreuaments, iniciativa en què també ha col•laborat la Diputació d’Alacant.  
 
Durant este procés també s’han retirat tanques i branques que dificultaven la visibilitat dels tramvies i autobusos en alguns encreuaments i s’han tancat distints passos semafòrics, tal és el cas de la intersecció entre Baronia de Polop i Doctor Claramunt, i andanes com els de Garbinet i San Vicent del Raspeig en els costats que són coincidents amb vials de circulació de vehicles. 
 
 A més s’han instal•lat refugis de control de pas en les parades de Santa Isabel i Universitat.
 
Estudi específic dels encreuaments amb més incidents registrats
 
Junt amb estes actuacions s’ha realitzat un estudi específic per part de FGV, amb les seues corresponents mesures de millora, de cinc interseccions que han patit el nombre més gran de sinistres de la línia. Com resultat, en els encreuaments de Padre Pla amb Nicaragua s’ha incrementat el temps de pas per al tramvia i en el de Gastón Castelló amb Aragó s’ha ajustat el senyal semafòric per a vehicles. 
 
Com a part del resultat d’este estudi, en tres encreuaments de Sant Vicent del Raspeig, dos d’ells de la Universitat, s’ha reprogramat el temps d’obertura del senyal perquè a l’aproximar-se el tramvia la velocitat d’accés a l’encreuament siga menor. A més, s’ha anticipat el temps de canvi de senyal a roig per als vehicles i s’ha reforçat la senyalització vertical.
 

Notícies relacionades

28 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan Baptista de Torrent

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
21 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi José Senent de Massarrojos

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Una...
14 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi IALE International School de L’Eliana

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Cinquanta...