Data
31 de August de 2017

FGV obri a la circulació l’1 de setembre el tram de la Línia 4 del tramvia entre les parades de Pont de Fusta i Primat Reig

Aquestes obres formen part de les accions de manteniment i millora que realitza l’empresa pública en la xarxa

La Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha visitat les obres de substitució del carril bucle de Pont de Fusta, pertanyent a la Línia 4 del tramvia (Doctor Lluch-Mas del Rosari) de Metrovalencia que s’obriran novament a la circulació l’1 de setembre.

Amb aquest projecte se substitueixen les vies i desviacions en aquest punt que està en servici des de fa 23 anys i que ha acumulat un lògic desgast pel qual era necessari renovar-los.

La Consellera ha volgut destacar que “gràcies a aquesta renovació s’ha instal·lat un sistema de control de la fricció que permeten un lubricat del carril de forma automàtica”, un sistema que s’aplica per primera vegada en la xarxa de Metrovalencia i que “permetrà disminuir els efectes del pas del tramvia en aquesta zona i reduir sorolls i vibracions”. Posteriorment FGV planteja instal·lar en altres punts de la seua xarxa tramviària.

Salvador, acompanyada pel director gerent de FGV, Juan Andrés Sanchez Jordà, i el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, hi ha assenyalat que “aquestes obres formen part de les actuacions que impulsa la Generalitat per a oferir un servici de transport públic en les millors condicions”.

El pressupost d’aquesta actuació ascendeix a 344.547 euros i s’emmarca dins de la política de millora de les condicions que impulsa la Conselleria en el conjunt de la xarxa de FGV.

Des de l’1 d’agost fins divendres que ve 1 de setembre la parada de Pont de Fusta ha quedat fora de servici per a completar les actuacions previstes en el projecte de renovació. Com a alternativa FGV ha posat en funcionament un servici complementari d’autobús entre aquesta parada i Primat Reig.

Una vegada es restablisca la circulació, els treballs d’adequació de l’entorn, substitució de desviacions i incorporació d’equipaments tècnics continuaran però sense afectar el pas normal dels tramvies. La parada de Pont de Fusta registra una mitja mensual de 50.000 viatgers, sent una de les més concorregudes de la xarxa tramviària de Metrovalencia.

Instal·lació de modificadors de fricció per a reduir sorolls i vibracions

Tal com ha anunciat la consellera, el projecte incorpora la instal·lació de modificadors de fricció automàtics que permeten el lubricat del carril amb l’objectiu d’aconseguir una major vida útil i disminuir el desgast per la interacció roda/carril i per tant reduir l’efecte de les vibracions i sorolls que provoca el pas del tramvia.

Aquest dispositiu tècnic permet tindre la via lubricada d’una forma eficient, ja que s’injecta la lubricació en els punts concrets on interactuen les rodes dels tramvies amb el carril, amb la freqüència i quantitat òptima per a aconseguir atenuar de forma notable la fricció i desgast que es produeix en aquest tipus de corbes de ràdio reduït.

Aquests sistemes tecnològics intel·ligents aconsegueixen reduir tant el desgast del carril com el del material rodador, aconseguint amb això disminuir consums d’energia i combustible, optimitzant recursos de mà d’obra i lubricant. Els sistemes d’injecció s’instal·laran en les entrades al bucle de cada una de les dues vies, a fi de tindre totes les alineacions corbes lubricades.

Fases de l’actuació en Pont de Fusta

Les obres que s’estan realitzant en la parada de Pont de Fusta consten de dues fases d’execució. En la fase inicial s’ha tallat el servici tramviari, la qual cosa ha permés retirar el paviment, substituir carrils, executar l’obra civil necessària per a la instal·lació dels modificadors de fricció i l’inici de la repavimentació de la zona afectada.

En aquesta primera actuació s’han renovat 342 metres lineals de via, i està prevista la substitució d’una de les dues desviacions tramviàries existents, així com la recàrrega elèctrica de l’altra desviació i de la travessia. Les hores totals empleades durant el mes d’agost, per a la substitució de les vies realitzades, han sigut 5.115 hores, treballant durant tot el mes.

La segona fase es realitzarà durant els pròxims mesos de setembre i octubre, en els que es durà a terme la substitució de desviació, la recàrrega elèctrica d’aparells de via, el muntatge dels modificadors de fricció, la finalització de la repavimentació i les rematades de reposicions diverses.

Notícies relacionades

19 - 07 - 2024

Metrovalencia reforça el servici nocturn del dissabte per a facilitar la mobilitat en el piromusical de la Gran Fira de València

Les línies 5 i 7 del metro augmentaran les seues circulacions entre les 23 hores i la 1 de la...
16 - 07 - 2024

FGV comença a construir la llosa superior del túnel que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia

L'objectiu és obrir un pas per als vianants després de l'estiu al carrer Alacant entre Xàtiva i l'accés al carrer...
21 - 06 - 2024

FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals En la...