Data
05 de September de 2022

FGV obri al trànsit rodat la rotonda d’accés a l’aparcament dissuasiu gratuït i les instal·lacions de València Sud de Metrovalencia

Nueva rotonda València Sud Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
  • Les actuacions previstes permeten millorar les condicions d’un tram de la carretera CV-407 que discorre pels termes de València, Paiporta i Picanya
  •  

    El projecte contempla també la connexió ciclopeatonal des de l’estació de Paiporta de Metrovalencia i del municipi de Picanya amb València Sud

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert al trànsit rodat la rotonda que millora l’accés a l’aparcament dissuasiu gratuït i instal·lacions de València Sud de Metrovalencia, situades al costat de les oficines centrals de l’empresa pública. El pressupost vigent d’aquests treballs ascendeix a 917.421,22 euros, IVA inclòs.

En concret, el projecte arranca en el vial d’accés al park&ride i l’estació de València Sud, a uns 120 metres a l’est de l’actual intersecció en “T” que permet l’accés a aquest recinte. Aquest nou accés discorre paral·lel a la CV-407 al llarg d’uns 500 metres pels termes municipals de València, Paiporta i Picanya, finalitzant en una nova glorieta executada en la intersecció de la carretera CV-407 amb el carrer Séquia Favara (Camí Faitanar) i Camí del Mal Pas.

Amb aquesta obertura al trànsit es conclou la primera fase de les obres que afecten la carretera CV-407, eliminant-se definitivament l’antic accés (intersecció en forma de “T” d’una certa complexitat), que generava en nombroses ocasiones situacions de perill i falta de fluïdesa en la incorporació a la xarxa viària.

Una vegada salvada la principal dificultat de circulació, les obres continuaran en una segona fase, ja sense interferir en el trànsit de vehicles i camions, atés que en el projecte s’han de realitzar obres complementàries d’integració paisatgística, a més de la finalització del carril de ciclovianants annex al vial, que forma part de l’Anell Verd Metropolità que està desenvolupant la Generalitat Valenciana. Aquest carril de ciclovianants permet unir els municipis de Paiporta i Picanya amb les instal·lacions de València Sud.

El nou vial principal de connexió amb les instal·lacions d’FGV, de 520 metres de longitud, compta amb doble carril de tres a quatre metres cadascun, variable i amb voral de mig metre a cada costat. El carril de ciclovianants tindrà cinc metres d’ample.

Instal·lacions i aparcament

València Sud acull les oficines centrals d’FGV, els tallers i cotxeres de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, els serveis de manteniment de les instal·lacions fixes, a més de la pròpia estació.

Al costat d’aquestes instal·lacions, es troba un gran aparcament públic i gratuït, tipus park&ride, que té com a finalitat fomentar l’accés a la xarxa de Metrovalencia i fomentar la intermodalitat en el transport.

L’aparcament compta amb més de 27.000 m² i 590 places, per la qual cosa es genera diàriament un gran flux de persones viatgeres i treballadores, que s’acosten a aquesta estació per a accedir al servei ferroviari o bé per a accedir als seus llocs de treball.

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
13 - 02 - 2024

El Consell autoritza un conveni d’FGV amb l’Ajuntament de Rafelbunyol per a aplicar descomptes en Metrovalencia a majors i persones amb discapacitat

Les persones majors de 65 anys i les persones amb discapacitat igual o superior al 64% obtindran una reducció de...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...