Data
25 de May de 2018

FGV presenta al Comité de Participació de Clients de Metrovalencia la TuiN JOVE i les noves accions per a persones amb discapacitat

En esta iniciativa participen entitats i també viatgers habituals de metro i tramvia



En esta segona reunió d’este grup de treballs també s’ha debatut sobre la resta de títols generals i socials que oferix l’empresa pública

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha celebrat la segona reunió del seu Comité de Participació de Clients de Metrovalencia, en el que participen viatgers habituals i representants de diferents entitats, relacionades amb el servei de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana. 

Esta nova reunió d’este Comité, que s’ha celebrat en l’Espai del Client de Colón, ha comptat amb la presència del director de Clients i Accessibilitat, Francesc Romeu. La sessió de treball ha servit per a exposar els avantatges i possibilitats d’ús de la targeta TuiN, en especial de la nova TuiN JOVE, que oferix un 15% de descompte per a les persones de fins a 30 anys, així com de la resta de títols, tant els propis generals i socials com els coordinats amb altres operadors.
 
Amb esta iniciativa, també en funcionament en el TRAM d’Alacant, l’empresa pública pretén atendre les propostes i inquietuds dels usuaris, fomentar la seua participació i intercanvi d’opinions i comptar amb el seu punt de vista en la presa de decisions i en la definició de la seua estratègia de servei.
 
Des de l’empresa pública s’ha explicat que amb les tarifes en vigor des del passat 1 d’abril, la targeta TuiN manté l’import que anteriorment tenia el Bonometro, que sí que ha incrementat el seu preu, així els viatgers habituals poden continuar viatjant al mateix preu que ho feien fins eixa data.
 
En la mateixa reunió s’ha destacat que estos canvis s’han produït dins de la política tarifària de Metrovalencia d’homogeneïtzació i reducció del nombre de títols, per a facilitar al client la seua accessibilitat i mobilitat, en especial dels més jóvens, de manera que puga efectuar tots els seus desplaçaments amb un únic títol de transport.
 
A més, s’ha explicat als assistents que des de l’1 de juny l’acompanyant d’una persona amb gran discapacitat, igual o superior al 64%, que requerisca de l’atenció d’un assistent per al seu desplaçament, podrà viatjar de manera gratuïta amb el mateix títol de la persona a qui acompanya, sempre que realitze tot el viatge amb ella. 
 
De la mateixa manera, FGV afavorirà l’accessibilitat i l’acompanyament en els servicis sanitaris per a pacients que poden presentar algun tipus de trastorn de conducta, afegint a les targetes personalitzades l’indicatiu AA de les targetes sanitàries, si així ho sol·liciten els seus titulars; això implicarà una atenció adaptada per part dels agents de FGV.
 
Com funciona el Comité de Participació de Clients
 
El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. L’objectiu és realitzar una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.
 
La composició del Comité està oberta a entitats que participen en funció del contingut o l’orde del dia. En esta ocasió han assistit a esta reunió Creu Roja; ONCE; FESORD-Comunitat Valenciana; Unió de Consumidors; Plataforma de Voluntariat; Universitat Politècnica de València; i tres clients habituals de Metrovalencia. També han participat en altres reunions COCEMFE, la Universitat de València, la Federació d’Associacions de Veïns o l’Associació de Comerciants del Centre Històric. 
 
Per part de FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client i les enquestes i sondejos demoscópicos, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.
 
 

Notícies relacionades

28 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al Col·legi Sant Joan Baptista de Torrent

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Alumnes...
21 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi José Senent de Massarrojos

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Una...
14 - 02 - 2024

Metrovalencia obri les instal·lacions de València Sud al col·legi IALE International School de L’Eliana

L'activitat Metroescola pretén acostar als escolars el funcionament de la xarxa i els beneficis de l'ús del transport públic Cinquanta...