Data
03 de March de 2024

La mitat dels usuaris de Metrovalencia preferix viatjar amb metro o tramvia que en altres mitjans de transport públics i privats

  • La freqüència d’ús del metro i tramvia de dilluns a divendres és del 71,3%
  • El 36,3% dels clients i clientes va viatjar amb major assiduïtat que en 2021, el 56,4% ho va fer amb la mateixa i el 7,3% en menor número

El 47,6% dels usuaris de Metrovalencia, quasi la mitat, declara que preferix desplaçar-se amb metro o tramvia enfront d’altres opcions de transport, ja siguen públiques o privades, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2023, realitzat després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

En esta enquesta, el 32% dels viatgers afirma que no té un mitjà privat per a desplaçar-se; el 18,1% admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destinació; el 11,3% que no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí; el 5,7% que es desplaça amb metro o tramvia per “rapidesa”; el 3,1% que ho fa per “comoditat”; el 3% per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 2,9% per qüestions econòmiques.

El percentatge d’usuari que no posseïx vehicle propi per a desplaçar-se aconseguix el 70,4% i el que sí que disposa el 29,6% restant, mentres que el 36,3% dels clients va viatjar amb major assiduïtat que en l’exercici anterior, mentres que el 56,4% ho va fer amb la mateixa i el 7,3% un menor nombre de vegades.

Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa respecte a fa un any, el 50,1% declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se ara més vegades; el 33,2% per cent assenyala que ho fa per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 16,6% per qüestions econòmiques, per a estalviar diners.

A més, el 3,8% puntualitza que té un lloc de residència diferent; el 3,2% perquè ara li agrada més desplaçar-se amb metro o tramvia; i el 1,7% per estudis;

Entre els passatgers que asseguren que ara realitzen menys moviments per Metrovalencia, el 48,9% explica que ha hagut de desplaçar-se menys; el 29,8% assenyala les circumstàncies relacionades amb el seu trajecte; el 6,1% perquè ara li agrada menys desplaçar-se amb metro o tramvia; el 5,3% per qüestions econòmiques; i el 1,5% per canvi en la zona de residència.

Mitjana de viatges i freqüència

D’altra banda, el nombre mitjà de desplaçaments que els usuaris de Metrovalencia van realitzar a la setmana es va situar l’any passat en 9,46 viatges. Les dades revelen que el 41,2% dels clients va realitzar 10 viatges setmanals; el 18,1% entre 11 i 19 viatges; el 17,9% fins a 4 viatges; el 15,1% de 5 a 9 desplaçaments; el 6% incidix en què ho ha fet 20 o més vegades; i el 1,7% assegura que no ha viatjat en l’última setmana.

Quant a la freqüència d’ús, el 71,3% recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia de dilluns a divendres; el 18,2% dos o tres vegades; el 5,2% un dia a la setmana; el 3,6% cada quinze dies; i el 1,6% una vegada, esporàdicament.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Notícies relacionades

02 - 04 - 2024

Metrovalencia supera els 10,5 milions de viatgers al març i aconseguix el millor resultat mensual de la seua història

Les xifres obtingudes representen un increment del 6,63% respecte al mateix període del passat any El 16 de març ha...
31 - 03 - 2024

Els joves menors de 31 anys van realitzar el 38% dels desplaçaments de Metrovalencia en 2023 gràcies al Abonament Jove

L'Abonament Jove Gratuït va registrar 34,6 milions de viatges i s'ha convertit en el títol de transport més utilitzat l'any...
29 - 03 - 2024

Un 89% dels usuaris de Metrovalencia accedix directament a la seua estació o parada sense utilitzar un altre mitjà de transport

Estos clients empren 6,6 minuts de mitjana des del seu punt d'origen fins a FGV i 6,8 minuts des del...