Data
26 de March de 2023

Les persones usuàries de Metrovalencia realitzen transbords entre diferents línies de metro i tramvia en el 28,3% dels seus desplaçaments

  • La L10 és la de major transvasament de viatgers i viatgeres amb el 36,1% i Àngel Guimerà l’estació amb més d’aquests moviments amb el 24,1%
  • Els clients i clientes opten per les màquines automàtiques (68,2%) i la targeta de crèdit (56,2%) per a adquirir els títols de transport

El percentatge de passatgers i passatgeres que realitza transbord entre les diferents línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 28,2%, segons s’assenyala en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client 2022, realitzat després d’efectuar 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia.

Aquest transvasament de persones usuàries es realitza, especialment, en la nova Línia 10, ja que el 36,1% dels seus viatgers i viatgeres ho fan habitualment. Els clients i clientes de la Línia 9 ho fan en el 27,3%; els de la Línia 4 el 26,3%; els de la Línia 2 el 26%; els de la Línia 1 el 25,8%; els de la Línia 3 el 21,6%; els de la Línia 7 el 20,1%; els de les línies 6 i 8 el 18,9% ambdues; i, finalment, els de la Línia 5 el 15,8%.

Quant a les estacions en què es produeixen més transbords, Àngel Guimerà (estació en la qual es travessen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 24,1% de la mobilitat entre línies; seguida de Colón (Línies 3, 5, 7 i 9) amb el 18,4%; Empalme (Línies 1, 2 i 4), amb el 10,9%; Alameda (Línies 3, 5, 7 i 9), amb el 6,3%; Benimaclet (Línies 3, 4, 6 i 9), amb 5,3%; Jesús (Línies 1, 2 i 7), amb el 4,4%; i Marítim (Línies 5, 6, 7 i 8), amb el 1,2%; dels transbords.

Mitjans de recàrrega de títols

Els clients i clientes de Metrovalencia opten majoritàriament per recarregar el seu títol de transport en les màquines expenedores automàtiques en un percentatge que aconsegueix el 68,2%. Li segueixen les taquilles amb un 16,3%, les xarxes exteriors, com a quioscos o estancs, amb el 9,9% i la web de Metrovalencia www.metrovalencia.es. La Línia 2, amb el 74,8% i la Línia 7, amb el 74,1% són les que més utilitzen la màquina automàtica.

Quant a com sol pagar la persona usuària els esmentats títols de transport, la targeta de crèdit, amb un 56,2%, supera a l’efectiu, amb un 43,8%. En la Línia 10 es produeix la major desproporció entre aquestes dues opcions, ja que la targeta de crèdit aglutina el 62,1% i l’efectiu aconsegueix el 37,9%.

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es realitzen aquest tipus d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 18 milloren la seua puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aqueixos 19 apartats, tretze d’ells obtenen més de 8 punts, cinc més de 7 i un més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54) i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Notícies relacionades

17 - 02 - 2024

El 72,1% dels usuaris de Metrovalencia realitza els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Els moviments per raons laborals aglutinen el 41% i els acadèmics el 31,1% El 47,3% de passatgers i passatgeres residix...
12 - 02 - 2024

El pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia preveu prolongar la Línia 10, desenvolupar les futures Línies 11 i 12 i construir tres grans intercanviadors

La consellera Pradas, acompanyada per l'alcaldessa Catalá, ha presentat el projecte d'ampliació nord-sud el primer pas del qual són les...
03 - 02 - 2024

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

La valoració positiva és del 92,2%, en sumar el 23,4% que ho qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant...